I. Put the verbs in brackets into the Past Simple or the Past Continuous. 1. Penny ….. (check into) her hotel when she suddenly ….. (realise) one of her suitcases ….. (miss).
2. Last year, my family and I ….. (go) on an adventure holiday.
3. Tina ….. (travel) to Portugal in 2016.
4. It ….. (rain) at midnight yesterday.
5. It ….. (snow) heavily while he ….. (drive) home.
6. The spacecraft ….. (return) to Earth yesterday.
II. Complete the sentences used to or didn’t use to.
1. He ….. (not) surf Internet when he was ten.
2. She ….. live in Almaty, but now she lives in Astana.
3. Salima ….. watch TV when she was little.
4. I ….. visit my grandparents in the countryside every summer.
III. Choose the correct item.
1. It's not always easy keeping teenagers off/ away from unsafe websites.
2. London's the home of/to some great sports teams.
3. Rustam decided to keep on/up reading his book even though he was tired.
4. I saw a documentary for/about nature.
5. Nurlybek is planning to go on/away a trip to Chundzha next week.
СОР!
( 8 * ( 12 + 18 ) ) : ( 3 - 2 )
Объяснение:
Можно увеличить значение выражения, если умножить 8 на наибольшее число. Но также благодаря делению мы можем уменьшить значение, поэтому сразу делить - плохая идея. Стоит заметить, что в конце стоит -2, и поэтому мы сможем разделить на наименьшее из возможных чисел (ну, кроме нуля, конечно), т.е на (3-2) = 1.
Итого получаем: (8*12+18):(3-2)
Выгодней будет поставить скобки так (8*(12+18)):(3-2), потому что 18 > 12, и увеличивая число, на которое мы умножаем, мы максимально увеличили произведение.
Мы максимально уменьшили делитель и максимально увеличили делимое, следовательно - (8*(12+18)):(3-2) - наибольший из возможных вариантов.