1. Alice was not (1) ... forward to another summer visit by her cousin Camilla. And Alice's boyfriend wasn't (2) ... . He thought Camilla was boring. She was not (3) ... Alice, who was lively and great fun. The evening when Camilla arrived for her four-week holiday (4) ... was a party at the local disco and they all went there. 2. Paris, the capital of France, is a city where (1) ... the modern and the historical can be appreciated at the (2) ... time. Visitors come from all (3) ... the world to see the Louvre and to admire the grand architecture of the building itself. However, in the eighties, a more contemporary attraction was built in the gallery's courtyard: giant glass pyramids (4) ..., because of their sharp contrast, look surprisingly spectacular.
3. I hope Jim and Sarah will have a happy marriage. However, I am sure (1) ... wife nor family will ever separate Jim and his music. It is obvious that the guitar will accompany them on their honeymoon. Jim hopes to (2) ... to an agreement with a recording company. Perhaps one day a CD of his work will (3) ... released.
4. My friend and I had been 1) … plans for this holiday for a long time. It was our dream to take a break from work for a couple of months, and have a holiday that 2) … of us would ever forget. We 3) … a lot of research and had a few arguments before we made our final decision, but at last we both agreed on Thailand.
5. For all children, music provides an obvious opportunity for both self-expression 1)… creativity. But researchers have now also shown that a strong musical education provides so much more. For example, music develops self-discipline: the child who devotes time to practising every day is known to develop similar habits in relation to other subjects as 2) … . Organisational skills increase and the child learns 3) … is needed to be ‘good’ at something. In addition, band or choir members learn the importance of being a reliable member of a group and becoming a true team player, and 4) … necessarily always ‘the star’.
1. Tom asks if we know English well.
Том спрашивает, хорошо ли мы знаем английский.
2. She asks if we like to skate.
Она спрашивает, нравится ли нам кататься.
3. My friends ask if we are free on Sunday.
Мои друзья спрашивают, свободны ли мы в воскресенье.
4. The student asks if we have any English books at home.
Студент спрашивает, есть ли у нас дома учебники по английскому.
5. She asks if we want to read this book.
Она спрашивает, хотим ли мы прочитать эту книгу.
6. The teacher asks if there are any mistakes in spelling on the blackboard.
Учитель спрашивает, есть ли ошибки в написании на доске.
7. The student asks if there are any mistakes in her/his pronunciation.
Студентка спрашивает, есть ли какие-либо ошибки в ее/его произношении.
8. The teacher asks me if I know any poem by heart.
Учитель спрашивает, помню ли я какое-нибудь стихотворение наизусть.
9. Mary asks me if I know many English words.
Мэри спрашивает меня, знаю ли я много английских слов.
10. Betty asks Tom if he must go to the Institute today.
Бетти спрашивает Тома, должен ли он сегодня пойти в Институт.
11. The teacher asks the boy if May is a spring month.
Учитель спрашивает у мальчика, является ли май весенним месяцем.
12. The students ask me if I like their University.
Студенты спрашивают, нравится ли мне их университет.
13. Mr. White asks Betty if Doctor Sandford is in.
Мр. Уайт спрашивает Бетти, дома ли доктор Сэндфорд.
14. The children ask Betty if she plays the piano.
Дети спрашивают Бетти, играет ли она на пианино.
15. The teacher asks the boy if he has any brothers or sisters.
Учитель спрашивает у мальчика, есть ли у него братья или сестры.
16. The teacher asks the girls if they can spell the word ‘white’.
Учитель спрашивает девочек, может ли они произнести по буквам
слово ‘white'.
17. The boy asks his sister if she sees anything on the table.
Мальчик спрашивает сестру, видит ли она что-нибудь на столе.
Объяснение:
В четверг мы (1) отправились в деревню.
Мы (2) выходим из дома очень рано, выходим (3) в машину и (4) едем
рет, едем
Погода (5) W45 скоро у нас (6)
солнечная, но ветреная,
рядом
с
фермой наших бабушек и дедушек. Моя бабушка (7) и обнимает меня
(8) показала нам свои прекрасные цветы, которые показывают расти
((9) 3. пивной сад. Мы (10) провели чудесный день на ферме и (11) провели
там много счастливых часов,
15 используйте глаголы в скобках в past simple для завершения текста.
Мою лучшую подругу зовут Наташа. Ла лето она
ездил (поездки) за границу с мамой и папой. Сначала (летим) в Лондон, где семья их провела (проводит) три дня. Наташа говорит, что очень любила этот
город. Из Лондона они ("едут") в сет - Стоун ("остаются") чуть дольше
земли. Там они
и
посетили несколько очень интересных городов и
поселков. Из Шотландии они (летят) в Норвегию.
знай... ("знай), что Норвегия была так же прекрасна, как ("будь) правдой.
Англия и Шотландия так и было
Объяснение: