1. He saw his relatives (off/to) at the bus stop.
2. This is the (latest/last) film of the famous director that I have seen.
3. The house was situated in the (further/farther) corner of the garden.
4. Books are usually made (from/of) paper.
5. Omelette is made (of/from) eggs.
6. I can’t put (out/off) my business trip until the next week.
7. She is late very often. We always have to wait ( for/of her).
8. Beautiful flowers (grow/are grown) in the garden by Mrs. Barker.
9. The music sounds (loud/loudly)
10. Jenny complained that she (has never been/had never been) to Lisbon.
II. Используйте дериваты слов ( с суффиксов или префиксов) в скобках согласно смыслу, запишите его в карточку ответов.
11. Some people say the (politics) situation in the world is getting worse and worse.
12. Which is your favourite (entertain).
13. This politician doesn’t have enough (wise).
14. What games did you play in your (child)
15. Mike (regular) visits his grandparents.
How are you? I’m having a great time here in Greece. In fact, I have always wanted to see this ancient country with rich history, wonderful mild climate and picturesque nature. And my dream came true!
I like the hospitality and openness of the Greeks here. They are always ready to help a stranger, for example, show the right path if you get lost. And when you walk into a cafe or tavern, the owner treats you as if you were his best friend. No matter what you look like or how much money you are going to spend!
As for places of interest, in Greece they are everywhere. Almost every city has its own unique history. You can visit ruins of ancient architectures, or go to one of the small Greek islands by sea and listen to a mysterious legend about the Olympian gods who lived here many centuries ago. In other words, you’ll just have no time to get bored. Of course, all this is just a small part of what I have learned about Greece. And I want to know much more. I really fell in love with this beautiful friendly country, and I hope that one day I will be there again.
Все они используются для обозначения разных вещей. К примеру, A и the - артикли. Они используются для того, чтобы уточнить информацию о предмете. Используются только в единичном числе.
А используется чаще. К примеру, когда мы говорим человеку о какой-то вещи, но он слышит о ней впервые. Когда нет конкретики и мы не уточняем, что именно это за вещь. I've finally read a book - Я наконец-то дочитал книгу. Здесь а, потому что я дочитала какую-то, а не конкретную книгу. Не нужно уточнять, что именно это за книга, и как она у меня появилась. Также, есть артикль an. Его мы ставим в тех же случаях, что и а, просто когла следующее слово начинается с гласной. (a book, a dress, НО an apple, an ilness)
the используют, когда мы говорим о какой-то конкретной вещи. К примеру, I've finally read the book, that you gave me yesterday. (Я дочитал книгу, которую ты дал мне вчера. Собеседник понимает, о какой именно книге идёт речь, а значит это более конкретная книга, а не какая-то абстрактная)
Также, есть определенные категории слов, с которыми нужно использовать артикли. О них можно детальнее почитать в интернете. К примеру, а используется с болезнями, профессиями, а the - с музыкальными инструментами, названиями океанов, рек, морей, пустынь и прочих природных обьектов. Но также, есть категории слов, перед которыми артикль не ставиться: названия городов, озёр, штатов, островов, континентов, видов спорта, цветов, блюд и т.д
Что касается остальных частиц, которые та написал/а: at и to - частицы, говорящие о каком-то месте. Их употребление просто нужно запомнить, поэтому советую обратиться к интернету, ведь их бесчисленное множество. А вот is - грамматическая конструкция, использование которой не объяснишь быстро и коротко)
Объяснение: