1 Look at the pictures and complete the letter, Посмотрите на фотографии и заполните письмо), Dear Lucy Thank you for your letter I like it We lik s We have a big farm, We have animals on our farm. We have three and three two and four , five and two Madina and I have three and four , a and seven Aziz and Davron have two and eight , a and three The dog's name la Olapar, My father has a and a Please write to me soon Love Sabina
My Favourite PossessionМоя любимая вещьMy favourite possession is my laptop. Today, there are so many opportunities to buy whatever you like. If you don’t like your shoes, you can buy new ones. If you want a new camera but you don’t have enough money, you can ask your parents to help. Another choice is to save some money and then buy it. However, I think that such an abundance of opportunities leads to careless usage of things. People easily break things and throw them away, not even trying to fix them. I always try to handle carefully my possessions, be it a laptop or a cell phone. My laptop is rather old now but it still looks fancy. It is of a silver colour and has a black keyboard. I can’t imagine how people managed to work or study without computers. Only a couple of decades ago people didn’t know what the laptop is. Today, it has become an indispensable object in every house. As for me, it is always at my service when I do my homework, prepare for exams, chat with friends, type documents, edit photos and want to store some information. My parents use a desktop computer, but I prefer my laptop. First of all, it is easy to carry around. When we go on a trip, I always take it with me. Secondly, it gives me a wide range of possibilities. I can use it as a communicator, a CD-player, a TV, a radio, an e-book, photo editor, etc. Thirdly, it takes up less space than desktop computers. So, I don’t even need to buy a special desk for it. Thanks to its portable nature, it can be used anywhere: in the kitchen, in the bedroom or in the car. In conclusion, I’d like to say that modern technologies are moving on. So, soon we might replace laptops with something even more convenient.Моя любимая вещь – это мой ноутбук. Сегодня так много возможностей, чтобы купить все, что угодно. Если вам не нравятся ваши туфли, вы можете купить новые. Если вы хотите новую камеру, но у вас недостаточно денег, вы можете попросить о своих родителей. Другая альтернатива – сэкономить деньги, а затем купить ее. Тем не менее, я думаю, что такое обилие возможностей приводит к неаккуратному использованию вещей. Люди легко все ломают и выбрасывают, даже не пытаясь починить. Я всегда стараюсь аккуратно использовать свои принадлежности, будь то ноутбук или мобильный телефон. Мой ноутбук уже довольно старый, но он по-прежнему отлично выглядит. Он серебристого цвета и имеет черную клавиатуру. Никак не могу себе представить, как людям удавалось работать и учиться без компьютера. Всего лишь несколько десятилетий тому назад люди даже не знали, что такое ноутбук. Сегодня он стал незаменимым объектом в каждом доме. Что касается меня, то с его я делаю свою домашнюю работу, готовлюсь к экзаменам, общаюсь с друзьями, набираю документы, редактирую фотографии и сохраняю необходимую информацию. Мои родители используют настольный компьютер, но я предпочитаю свой ноутбук. Во-первых, его легко носить с собой. Когда мы отправляемся в путешествие, я всегда беру его с собой. Во-вторых, он дает мне широкий спектр возможностей. Я могу использовать его в качестве коммуникатора, CD-плеера, телевизора, радио, электронной книжки, редактора фотографий и т.д. В-третьих, он занимает меньше места, чем настольные компьютеры. Таким образом, мне даже не нужно покупать специальный стол под него. Благодаря своей портативности, он может быть использован в любом месте: на кухне, в спальне или в машине. В заключение я хотела бы сказать, что современные технологии не стоят на месте. Поэтому, в ближайшее время, возможно, мы заменим ноутбуки чем-то еще более удобным.
my, your, his etc 1. Look at _them_! _They_ are dolphins. 2. Look at _this_ ! _It_ is a tooth. 3. Look at _her_! _She_ is a teacher Mrs. Rochester. 4. Look at _him_! _He_ is an Italian dancer Antonio. 5. She has got an umbrella. It's _her_ umbrella. 6. You have got some books. They are _your_ books. 7. I have got a guitar. It's _my_ guitar. 8. We have got shorts. They are _our_ shorts. 9. Angela, please turn off _your_ mobile phone. 10. The students are from Italy. _Their_ names are Susanna and Tito.
1. Look at _them_! _They_ are dolphins.
2. Look at _this_ ! _It_ is a tooth.
3. Look at _her_! _She_ is a teacher Mrs. Rochester.
4. Look at _him_! _He_ is an Italian dancer Antonio.
5. She has got an umbrella. It's _her_ umbrella.
6. You have got some books. They are _your_ books.
7. I have got a guitar. It's _my_ guitar.
8. We have got shorts. They are _our_ shorts.
9. Angela, please turn off _your_ mobile phone.
10. The students are from Italy. _Their_ names are Susanna and Tito.