№1. Match the questions to the responses
1) Could I have a glass of water, please.
2) May I open the window?
3) Could I use your phone?
4) Can I ride your bike?
5) Could I borrow some money?
6) May I leave now?
a) No way! You’ll crash it again!
b) I’m afraid I don’t have any.
c) Ok. We are all going home now.
d) Yes, it is a bit warm in here
e) Sure. Are you calling your mother?
f) Yes. Here you are.
№2. Choose the correct item: ( в тетради номер предложения и букву- правильный ответ)
1) Brendan has got a brother.
a. double b. twice c. twin
2) It’s my birthday5th August
a.at b.in c.on
3) There is food in the cupboard
a. any b.a c. some
4) June is the month of the year
a.sixth b.six c.sixteen
5) They usually go to school foot
a.in b.on c.by
6) Wear your coat, scarf and glass. It’s cold
a. freezing b. boiling c. pouring
7)Do you your teeth every day?
a.wash b.brush c.do
8) Does he History at school?
a. teaching b. teaches c teach
9) Let’s watch the firework
a.display b.show. c.programme
10)On Christmas Day we all gifts
a.transfer b exchange c change
Почему она убежала?
Вчера Ровер пришёл в зоопарк,чтобы навестить своих друзей. Внезапно он увидел новое животное. Оно было жёлто-коричнево-чёрным. У него была маленькая голова,длинные ноги,длинный хвост и очень,очень длинная шея! Ровер подошёл к животному и сказал:"Привет..Извини,я не знаю твоего имени."
"Всё нормально. Меня зовут Блейз."
"Кто ты? В месяце я тебя здесь не видел."
"Я жираф. Я жил в Африке. Но сейчас я живу здесь,в зоопарке. Мне здесь нравится. Дети и их родители часто приходят,чтобы увидеть меня. Они всегда приносят мне много еды: фрукты и овощи,сладости и печенья и ещё много всяких вкусностей."
"Ты ешь птиц или зверей?"
"О,нет,не ем. Почему ты так смотришь на мою шею? Тебе она не нравится,да?"
"Ещё как нравится! Но почему она такая длинная?"
"Потому что я ем листья с деревьев. Моя длинная шея мне в этом."
"О,понимаю. Я тоже люблю есть траву. Ты знаешь,однажды одна женщина пришла,чтобы увидеть меня. На её шляпе я увидел прелестную зелёную траву. Я думал,что она хотела дать мне её съесть. Конечно я поблагодарил её и съел немного травы. Мне она не понравилась! Она была совершенно невкусной! И знаешь,что сделала женщина? Она убежала! И я не знаю,почему! Ты мне можешь сказать,почему она убежала?"
-Good morning, Mrs. Smith. How's your family?
-Now it's better, but children still quarrel. What should we do?
-You should decide what the problem is. Why they quarrel?
-They can't do without the computer. I just want them to live in peace.
-Did you discuss this problem with them?
-Yes, but they don't want to talk about it.
-You should help the children prevent conflict. Perhaps you should discuss who what time will play on the computer.
-I guess it'll work. But what if it doesn't work?
-Don't make a fuss about it. You can also encourage children to exercise something other than your computer. Do they do any sports?
-Not yet. But I think it's an excellent idea to arrange them in the sports section. Thank you!
-Glad to help!