1. Поставьте «+» при правильном использовании «much» или «many», поставьте «-» - при неверном. 1. We don’t have many food in the house.
2. I can’t give you many information about the company.
3. I need much apples for the pie.
4. How many people are there in your office?
5. There is much wine in the
6. She doesn’t have many luggage.
7. My son earns much money now.
8. They saw many snow in the mountains.
9. I have tried diving many times in my life.
10. John will have much exams next year.
2. Поставьте подходящее слово из скобок.
1. There is too … (much/many/a few) salt in the soup. (В супе слишком много соли.)
2. There are … (much/a little/a few) sky-scrapers in our city. (В нашем городе есть несколько небоскребов.)
3. I’ve got … (much/a few/a little) albums of this singer. (У меня есть несколько альбомов этого исполнителя.)
4. My job allows me to travel … (much/many/a few). (Моя работа позволяет мне много путешествовать.)
5. We’ve got … (little/many/few) free time. (У нас мало свободного времени.)
6. I have never seen so … (much/little/many) stars in the sky. (Я никогда не видел так много звезд в небе.)
7. Anna spent … (much/a few/a little) days in Rome. (Анна провела несколько дней в Риме.)
8. I’d like just … (much/a few/a little) tea. (Я бы хотел лишь немного чая.)
осенью было очень мало дождей.)
10. Very … (few/little/much) Russian tourists are staying at our hotel. (Очень мало русских туристов проживает в нашем отеле.)
3. Вставьте little или few
l. Не has got friends. 2. I drink coffee. I don't like it. 3. We must hurry. We've got very time. 4. There are very scholarships for students in this university. 5. The Smiths have money. They aren't rich. 6. The theatre was almost empty. There were very people there. 7. There was lemonade in the bottle. There were peaches in the basket. 8. I have time, so I can't go with you. 9. He has English books. 10. There is ink in my pen. Have you got any ink?
4. Вставьте much, many, little или few
1. Robert wrote so letters that he's never going to write a letter again. 2. She ate so ice cream that she's going to have a sore throat. 3. There is mayonnaise in Vera's kitchen. She has to go to the supermarket and buy some. 4. There are cookies in the box. I should have bought them last Monday. 5. Does your sister read ? — Yes, she does. And your brother? — Oh, he doesn't. He has so books, but he reads very . 6. Have you work to do today? — No, not very . 7. Walk quicker, please. We have very time. 8. I am sorry to say, I have read has English books. 10. There is ink in my pen. Have you got any ink?
Also, in an ideal school, the learning process will be built in such a way that the students will be able to disassemble the necessary material during classes, and homework will not be needed. But in the non-educational time will be organized a lot of cognitive excursions and hikes. And on vacation there will be an opportunity to go to another country for free and get acquainted with their traditions and way of life.
Meal in the school of my dreams will be in a modernly equipped dining room, where everyone can choose what he likes. And if someone has health problems, they will be prepared for a separate menu. Sports classes will be held in the gym with exercise machines and a swimming pool. And the students will be able to choose the kind of sport that they want to do, rather than pass the general standards. For fans of music and vocals in this school will be a large class with various musical instruments, and the teacher will give free lessons to all comers.
Near the school of my dreams there will be a small birch grove in which students can rest and have picnics.
I hope that someday my dream will come true and a similar school will appear in our city. Then the children will go to it with pleasure, and the learning process will pass easily and at ease.перевод :Далеко не все дети любят ходить в школу, и я не исключение. Школу, конечно, нельзя назвать моим любимым местом. Хотя в ней есть и много хорошего. Например, друзья и некоторые предметы, такие как английский язык.Если фантазировать на тему того, как должна выглядеть школа моей мечты, то она должна быть большой и светлой. В ней должно учиться не очень много детей (раза в два меньше, чем в нашей сейчас). Когда класс больше тридцати человек, бывает сложно всё уяснить и запомнить. Многие дети просто пользуются тем, что учитель не успевает уделить внимание всем за отведенное для урока время.
Также в идеальной школе учебный процесс будет построен таким образом, что нужный материал ученики смогут разобрать во время занятий, и домашние задания будут не нужны. Зато в не учебное время будет организовываться множество познавательных экскурсий и походов. А на каникулах будет бесплатно бесплатно поехать в другую страну и познакомится с их традициями и жизненным укладом.
Питание в школе моей мечты будет в современно обустроенной столовой, где каждый сможет выбрать себе то, что ему по душе. А если у кого-то проблемы со здоровьем, то для них будет приготовлено отдельное меню. Спортивные занятия будут проходить в спортивном зале с тренажерами и бассейном. И ученики могут выбирать себя, а не сдавать общие нормативы. Для любителей музыки и вокала в этой школе будет большой класс с различными музыкальными инструментами, а преподаватель будет давать бесплатные уроки всем желающим.
Возле школы моей мечты будет небольшая березовая роща, в которой учащиеся могут отдыхать и устраивать пикники.
Надеюсь, что когда-нибудь моя мечта осуществится и подобная школа появится в нашем городе. Тогда дети будут ходить в нее с удовольствием, а процесс обучения будет проходить легко и непринужденно.
Sometimes I just want to stop studying in my school, cause it's really hard. And then I start dreaming about something where I would love to go every day. And I call this place my perfect dream school. There are a lot of interesting things in this school. And it's only for students of 10-11th grades. In this school we can come at 8 a.m. or at 3 p.m., it doesn't matter. There's a pool and a gym on the second floor. On the first floor there are a lot of classrooms, but they actually don't look like classrooms. They're just rooms, with desks and upholstered furniture. These rooms are more comfortable than in ordinary schools.
Floor number three is the place where you can learn to play a musical instrument or to sing, to draw/paint. So this is the floor of art.