В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Х
Химия
Д
Другие предметы
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
М
Музыка
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
У
Українська література
Р
Русский язык
Ф
Французский язык
П
Психология
О
Обществознание
А
Алгебра
М
МХК
Г
География
И
Информатика
П
Право
А
Английский язык
Г
Геометрия
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История

1. разбейте ниже словосочетания на следующие группы: словосочетания 1) с последовательно эквипотентными (собственно сочинительными) связями; 2) с кумулятивными (присоединительными) эквипотентными связями; 3) с последовательно доминационными (собственно подчинительными) связями; 4) с кумулятивными (присоединительными) доминационными связями; 5) со взаимно-доминационными связями; 6) со смешанными связями. добавьте по два-три собственных примера словосочетаний каждого типа: clever remarks; allowed, but reluctantly; safe and sound; her quick and lively gestures; paper money; john stayed; helpful, at least sometimes; silent, gloomy, upset; informed, though at short notice; a woman of strong character; nice to look at and pleasant to talk to; (i heard) them talking 2. определите ядро и адъюнкт ниже подчинительных словосочетаний: to build new houses, pretty late, a book of stories, letters to the editor, holidays abroad, to go to the south in summer, to see her for the first time that day

Показать ответ
Ответ:
Gjjsg
Gjjsg
08.01.2020 22:16
 On the team we take salyanku potato, carrot , tomato paste , oil, cabbage, meat, onion, salt , spices .
 Chopped meat put  in the  stewpot, pour oil and put into chopped carrot and onion in stewpot
 sprinkle with spices and deep fried to a desired result .
When the meat is well done  add chopped potatoes and 4-5 pieces of chopped cabbage .
I add some salt to taste , then   if necessary you can add tomato paste

[ɒn] [ðə] [ti:m] [wi:] [teık] salyanka [pəʹteıtəʋ], [ʹkærət] , [təʹmɑ:təʋ] [peıst] , [ɔıl], [ʹkæbıdʒ], [mi:t], [ʹʌnjən], [sɔ:lt] , [spaısis] .
[tʃɒpt] [mi:t] [pʋt] [ın] [ðə] [ʹstju:pɒt], [pɔ:] [ɔıl] [ænd] [pʋt] [ʹıntu:] [tʃɒpt] [ʹkærət] [ænd] [ʹʌnjən] [ın] [ʹstju:pɒt]
[ʹsprıŋk(ə)l] [wıð] [spaısis] [ænd] [di:p] [fraıd] [tu:] [ə,(eı)] [dıʹzaıəd] [rıʹzʌlt] .
[wen] [ðə] [mi:t] [ız] [wel] [dʌn] [æd] [tʃɒpt] [pəʹteıtəʋs] [ænd] 4-5 [pi:s] [ɒv] [tʃɒpt] [ʹkæbıdʒ] .
[aı] [æd] [sʌm] [sɔ:lt] [tu:] [teıst] , [ðen] [ıf] [ʹnesıs(ə)rı] [ju:] [kæn] [æd] [təʹmɑ:təʋ] [peıst]
0,0(0 оценок)
Ответ:
diamond31
diamond31
24.12.2021 12:08
1. If number of speakers decrease, some languages will be endangered.
2. If Internet reaches all corners of the world, English as the Net language will influence the culture of non-speaking countries.
3. If English keeps on being global, other languages won’t set foot on Internet. 4. The world’s linguistic experts will be alarmed if many languages disappear at an alarming rate.
5. If some tribes aren’t urbanized and assimilated into mainstream, their languages won’t die out.
6. Youngsters will be able to communicate with people from abroad, if they learn foreign languages.
7. If the EU wasn’t worried about endangered languages, they wouldn’t issue a special directive on preserving them.
8. If minority languages aren’t politically tolerated, they will be in jeopardy.
9. If the high number of languages spoken in the EU corridors, it would be like a Tower of Babel.
10. If English is the language of trade and diplomacy, it will be considered as lingua franca nowadays. 
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота