1. What does the teacher ask the pupils to make? a) a box
b) a pointer
c) a map
2. What does John want to show to his schoolmates?
a) that he has clever hands
b) that he likes to make things
c) that he is the best pupil in his class
3. Who makes a very good pointer?
a) John’s father
b) John’s friend
c) John
4. Why is Mr. Bell sad?
a) because he makes things for his son
b) because the bird-house is not good
c) because John tells he makes things himself
5. At home John
a) makes a pointer.
b) tries to make a pointer.
c) asks his father to make a pointer.
6. The teacher says that John
a) is not a good pupil.
b) doesn’t like to make things.
c) has clever hands.
7. The class asks John
a) to make things again and again.
b) to help them to make things.
c) to tell his father to make things.
С СОЧ
He wanted to drive his car to some nice place but the car was broken. Он хотел поехать на своей машине в какое-нибудь хорошее место, но машина была сломана.
He wanted to spend the afternoon with his friends but it started to rain cats and dogs. Он хотел провести день со своими друзьями, но начался ливень как из ведра.
He wanted to say "I love you" to his friend Rose but didn't come to his place in the evening. Он хотел сказать "Я люблю тебя" своей подруге Розе, но она не пришла к нему вечером.
A: Дэвид- Д. Айгуль.
A: Дэвид, какой твой любимый мультфильм?
Д: Мне очень нравится "Ледниковый период".
A: О чем это?
Д: В фильме несколько частей. В первой части мы встречаем Мэнни, мамонта, и Сида, друга Мэнни. Они ребенку женщины найти отца. Встречаем еще одно животное, Диего. Он тигр. В конце мультфильма он становится другом Мэнни и Сида.
A: О, это звучит очень интересно! Какая часть твоя любимая?
Д: Мне нравится вторая часть. Мне нравятся два опоссума, Крэш и Эдди. Они очень забавные. В этой части Мэнни встречает Элли, мамонта, который думает, что она сестра опоссумов. И есть еще одно забавное животное, Бак. Бак - враг динозавров. Он ...
A: Больше не говори, я сам хочу посмотреть мультфильм!