10. подчеркните в следующих предложениях participle i и participle ii и установите функции каждого из них, т.е. укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола-сказуемого. переведите предложения на язык: 1. can you see that woman dressed in red over there? 2. letters that are posted before 5 pm should arrive the next day. 3. the train standing on platform five is for manchester. 4. my dad was in a bad mood for the whole week, completely ruining the holiday. 5. having passed all the exams with a grade, maggie went on holiday.
дорогой дима, ты спрашиваешь меня о моем рабочем дне. ну, каждое утро я хожу в школу, потом прихожу домой, и смотрю телевизор. я обычно смотрю мультики. я люблю мультики. после обеда я гуляю с друзьями и делаю . когда мама приходит домой, мы ужинаем. в данный момент я пишу вам письмо. мама проверяет мою работу. папа сейчас работает. когда папа вернется, мы поужинаем. на данный момент это все. твой друг
dear dima,
you ask me about my working day. well, every morning i go to school then i come home, have lunch and watch tv. i usually watch a cartoon. i love cartoons. after lunch i walk with my friends and then i do my homework. when my mum comes home we have dinner. at the moment i am writing a letter to you. mum is checking my homework now. dad is working at the moment. when my dad comes home we'll have dinner. that's all for now.
your friend