12 )
Complete the sentences with the first conditional form of the verbs in brackets
1. If all the ice in the Arctic and Antarctic regions ... (to melt), sea levels ... ( to rise) and cause terrible floods
2. If we ... (not to stop) the destruction of forest, our climate ... (to change) and cause natural disasters including flooding, drought and famine
3. If we ... (not to restore) an ecological balance on our planet, we ... (not to leave) our earth clean and healthy for future generations
4. If we ... (to plant trees), we ... (to reduce) air pollution
5. If we ... (not to educe) public about the importance of nature protecting, we ... (to destroy) our planet
6. The animals ... (to disappear) if we ... (not to begin) to change our behaviour, we ... (not to have) the world to live.
13) Complete the sentences with the zero conditional form of the verbs in brackets
1. If we ... (not to water) flowers at home, they ... (to die)
2.If you ... (not to speak) any foreign language, you travelling ... (not to be) comfortable.
3. If you ... (to want) to enter a university, you ... (to have) to work hard.
4. If you ... (to speak) some foreign languages, you ... (to have) better job opportunitiels
5. If the weather ... (to be) warn in spring, the ice ... (to melt).
6. If the weather ... (to be) very cold in winter, rivers and lakes ... (to be) frozen
I hope you are doing fine. Have you got any news to tell me? You asked me some question and I would like to answer them now. You asked for my opinion about being independent of my parents. I think one can hardly be independent when he or she is under 18. We don't have necessary skills and knowledge to live separately from our parents. Renting a room or a flat can also cost a lot and only our parents can pay for us. What about you? When do you plan to start living separately from your parents? As to leaving parents as soon I finish school, I think I could do it. If I enter a good university with good accomodation, living without my parents would be no problem. Though I think I would miss my home, especially during the first months. Many Russian students who study abroad miss their homes in the beginning. It is not easy to get used to another country and the language. And it can take a lot of time to understand traditions and customs of the new country. Have you ever studied abroad? Do you think you could live far from your home for a long time? OK, so much for today. Write soon.
Best wishes,
Mike.
не будучи искусством в полной мере плоскостным, живопись не была искусством исключительно линейным, графическим. но наряду с линией, выражающей некоторый объем, в нем встречается и линия, выражающая узор. сосуществование этих двух линий в одном и том же произведении составляют особенность живописи. иногда обе эти линии встречаются не только в одной и той же композиции, но даже в одной и той же фигуре. в обоих случаях, однако, древний художник поистине мастерски владел линией. даже в мельчайших изображениях строгановских икон его никак нельзя в мелочности линии. ломающуюся линию он применял столь же охотно, как и круглящуюся, но длинную, “бесконечную” линию всегда определенно предпочитал прерывистой, дробной. это последнее качество достаточно ясно отделяет стиль иконы от стиля средневековой миниатюры. в связи с этой “бесконечной” линией находится удивительное понимание силуэта. живопись положительно не знает себе соперников по умению вписывать фигуры в определенное пространство, по искусству находить прекрасное отношение силуэта к свободному фону. живопись построена не на сочетании тонов, но на сочетании цветов. богатство тонов при некоторой одноцветности мы наблюдаем, например, в живописи итальянского чинквеченто и в голландской живописи. про старую живопись можно сказать как раз обратное: она однотонна и многоцветна. по чувству одного общего тона это все-таки живопись, a не раскраска и расцветка, равносильная миниатюрам средневековых рукописей. это живопись в понятии, не всегда отвечающем понятиям западноевропейской живописи возрождения, — в понятии новом для нас, впервые встречающих ее возврат из долгого забвения, и в то же время, быть может, — в понятии древнем, как сама эллинская культура.