1. Рассмотри рисунки. О чём мисс Фишер говорит с классом? Listen and look. – Послушай и Посмотри.
Miss Fisher is talking to Ben’s class. — Мисс Фишер говорит с классом Бена. There’s a concert in school. What can you do? — В школе концерт. Что вы можете делать? I can play the piano, Miss Fisher. — Я могу играть на пианино, мисс Фишер. Look, Miss Fisher! I can play the drums. — Смотрите, мисс Фишер! Я могу играть на барабанах. All right, Tom. That’s enough. — Хорошо, Том. Достаточно. Can you play anything, Ben? — Можешь ли ты играть на чем-нибудь, Бен? No, I can’t. But I can sing. — Нет, я не могу. Но я могу петь. We can sing, too. — Мы можем петь, тоже. And we can dance! — А мы можем танцевать!
Nina Junaluska can speak two languages – English and her native Cherokee which (1) … (is dying) out. She (.2) … (performed) two songs in her native Cherokee at the Native Youth Languages Fair last year. Some 185 American Indian students, ranging up into adulthood, also (.3) … (celebrated) their native tongues by making presentations in 13 languages, from Cherokee and Comanche to Oneida, Navajo and Apache. Nina (.4) … (did not have) any trouble: she (5) … (has been teaching) Cherokee since early childhood, says her mother, who taught Cherokee in schools and is now a Tribal Council member. “She (6) … (was learning) the songs as she grew up,” Nina’s mother said. “It was passed down by our grandmother to my mother and then to us, and we (7) … (are passing) it on to my grand son now.”
1. Рассмотри рисунки. О чём мисс Фишер говорит с классом?
Listen and look. – Послушай и Посмотри.
Miss Fisher is talking to Ben’s class. — Мисс Фишер говорит с классом Бена.
There’s a concert in school. What can you do? — В школе концерт. Что вы можете делать?
I can play the piano, Miss Fisher. — Я могу играть на пианино, мисс Фишер.
Look, Miss Fisher! I can play the drums. — Смотрите, мисс Фишер! Я могу играть на барабанах.
All right, Tom. That’s enough. — Хорошо, Том. Достаточно.
Can you play anything, Ben? — Можешь ли ты играть на чем-нибудь, Бен?
No, I can’t. But I can sing. — Нет, я не могу. Но я могу петь.
We can sing, too. — Мы можем петь, тоже.
And we can dance! — А мы можем танцевать!