2 Complete the sentences. (5 marks) 1 He v at a homeless charity twice a week. 2 They made a d to a charity last week. 3 I p people to sign the petition yesterday. 4 We need to s those who are poor. 5 I am going to p against the waste of food by supermarkets.
- No. I don't like swimming.
- Тебе нравится плавать?
- Нет. Мне не нравится плавать.
Глагол do может выполнять функцию как смыслового, так и вс глагола.
В качестве смыслового глагола «do» означает «выполнять какое-то действие». В настоящем времени он может быть представлен в 2х формах: do - для первого и второго лица(а также множественного числа), и does - для третьего.
Чтобы задать вопрос о совершении какого-либо действия, мы должны начать этот самый вопрос именно с данного глагола.
Получится форма do+подлежащее+сказуемое
Вот еще пример:
- Тебе нравится играть на гитаре?/ Do(вс глагол) you(подлежащее) like(сказуемое) playing the guitar?
Чтобы ответить, мы должны взять вс глагол, который был в вопросе, и поставить его в положительноую или отрицательную форму.
Например: yes, i do/no, i don't
When rules are clear, they help:
children and teenagers learn where the limits are, and what’s expected of themadults be consistent in the way they treat children and teenagers.
Who to involve in making rules
It’s important to involve all members of the family as much as possible when developing family rules.
Children as young as three can help you make the rules and talk about why your family needs them.
As children get older, they can take a bigger part in deciding what the rules should be, as well as the consequences for breaking them. Pre-teens and teenagers get a lot of good out of being involved in making rules, because it gives them the chance to take responsibility for their own behaviour.