2 Complete the sentences. Use the past simple or the past perfect form of the verbs in brackets.
1 My uncle and aunt
(already / get
engaged) before they
(emigrate) to
Australia.
21
(not/can) buy anything because I
(forget) my wallet.
3 Robert
(be) upset because he
(split up) with his girlfriend.
4 Kelly
(start) her first business before she
(leave) university
5 As soon as Sara
(inherit) the money from
her grandmother, she
(buy) a car.
6 By the time Joe
(retire), he
(become) a grandfather.
7 After Fred
(settle down) in London, he
(decide) to have a change of career.
8 We
(spend) the weekend moving house,
So we
(go) to bed very early on Sunday.
в каждой школьной системе есть ученики, которые заметно отклоняются от так называемых “нормальных детей”. сегодня всех "особенных" детей называют детьми с особыми образовательными потребностями. этот термин включает в себя различные типы детей с недостатками, такие как: калеки, слепые и слабовидящие, глухие и слабослышащие, глухие, глухие, дефекты речи (логопаты), дети с особыми проблемами со здоровьем, эмоционально неуравновешенные и слабовидящие.
умственно отсталые. в американской классификации есть еще две группы-умственно одаренные и дети с серьезными проблемами поведения.
образование детей с особыми образовательными потребностями в россии является частью государственной системы образования. несколько месяцев после революции 1917 года государство взяло на себя заботу о детях с особыми образовательными потребностями. с введением всеобщего обязательного образования специальное образование стало необходимостью. с тех пор за отсталыми детьми ухаживают и обучают в так называемых школах, а слепые, глухие и неполноценные дети посещают соответствующие специальные школы; уход за детьми с нервными и психическими расстройствами осуществляется в санаториях-школах, оздоровительных школах и других специальных учреждениях министерства здравоохранения. эта сеть специальных учреждений постоянно совершенствуется.
new york teenager timothy doner, has an unusual hobby – he likes to learn languages! and he does it so thoroughly (тщательно) that he can speak all of them. it took the 17-year-old five years to master 23 languages! he got the title of the world’s youngest polyglot.he began to learn languages in 2009 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed t009 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed tn hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed t009 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed t09 after taking basic hebrew (иврит) lessons. he enjoyed it so much that he decided to learn modern hebrew. then he studied arabic. within four days, he managed take it.