2 lesson Do this tasks in writing:
1. Choose right words to complement sentences:
1. I know a lot about Great Britain, I know something about London (also/as well).
2. The Greens haven’t got a dog, they haven’t got a cat (either/too).
3. My parents like to travel. I (also/too) like travelling.
4. My friend doesn’t speak French, she doesn’t speak Italian (as well/either).
5. Everybody likes good films, I like them (either/as well).
6. Mary doesn’t go to school by bus, she doesn’t go to school by metro (also/either).
7. My grandfather collected stamps, he (also/too) collected old coins.
8. Mrs Roberts grows roses, she grows tulips (also/too).
9. I don’t keep hamsters and I don’t have guinea pigs (either/too).
2. Think of everything you know about Britain. Do the test:
1) Traditional London double-decker buses are ...,
a) green b) red c) yellow
2) The UK has ... parts.
a) four b) three c) two
3) The UK is situated
a) on an island b) on two big islands c) on many islands, big and small
4) The tower of London is a ... .
a) museum b) zoo c) prison
5) London is the capital of ... .
a) the UK and Wales b) the UK and Scotland c) the UK and England
6) The National Gallery is situated
a) in Oxford Street b) in Trafalgar Square c) in Whitehall
7) The British Parliament sits in … .
a) Buckingham Palace b) Westminster Palace c) the Tower of London
8) Big Ben is a clock on ... .
a) the Houses of Parliament b) the White Tower c) St Paul's Cathedral
9) Britain has …
a) hot summers b) cold winters c) thick fogs
10) The British Parliament is the ... in the world.
a) best b) oldest c) largest
11) London lies
a) on a river b) near the Pacific Ocean c) near a big lake
Очень
Через несколько месяцев после того, как Мартин начал заниматься самообразованием, ему снова пришлось отправиться в море, поскольку все его деньги были потрачены. Он ходил моряком на корабле, который шел в Южное море.
У капитана корабля был полный Шекспир, который он никогда не читал. Мартин постирал для него одежду, а взамен ему разрешили читать книги. Какое-то время весь мир принял форму шекспировской трагедии или комедии; даже мысли Мартина были выражены на языке Шекспира. Это натренировало его ухо и дало ему чувство хорошего английского.
Восемь месяцев были проведены хорошо; он научился понимать Шекспира и правильно говорить, а главное - он многое узнал о себе. Теперь он знал, что может сделать больше, чем сделал. Он хотел показать Рут красоту Южного моря и решил сделать это в своих письмах.
И тогда к нему пришла отличная идея. Он бы описал красоту мира не только для Рут, но и для других людей. Он мог сделать это. Он был бы одним из глаз, через которые мир видел, одним из ушей, через которые мир услышал, одним из сердец, через которые он чувствовал. Он был бы писателем. Он написал бы - все - стихи и прозу, романы и описания, и играет как Шекспир. Была карьера и победить Рут.
Впервые он увидел цель своей жизни и увидел ее посреди великого моря. Мартин решил начать писать, когда вернется. Он опишет путешествие в Южное море и продаст его какой-нибудь газете Сан-Франциско. Он продолжал учиться, а затем, через некоторое время, когда он научился и подготовился, он писал великие вещи.
1 She said the food would be ready in five minutes.
2 He said he had spent the whole of Sunday morning cooking.
3 Tim said he had learnt how to cook Chinese food.
4 She said she could teach me how to cook lasagne.
5 Paul said he had just been to a very nice restaurant.
6 She said her grandmother had shown how to cook traditional dishes.
7 He said he hated anything with garlic in it.
8 She said she wasn't enjoying that meal.
9 He said that food in France was always very good.
10 She said those little cakes looked delicious.