2a Work in pairs. Pupil A: look at this page. Pupil B: look at page 59. Ask and answer. Complete the texts. Mirzo Ulugbek was a sta- tesman, scientist, great as- mat whic tronomer and mathemati- cian, and a grandson of the build (1) ... (Whose). He was born Ulug in 1394. hel
держи бро) не забудь поставить корону)
Объяснение:
1 – b, 2 – b, 3 – c, 4 – a, 5 – b.
1) Teacher: Thank you, Victor. I think I can give you a good mark today.
Victor: May I take my seat now?
2) Teacher: You don’t look well today, Nina. What’s the matter?
Nina: I’m afraid I don’t feel well today.
3) Teacher: Please spell these words, Anna.
Anna: Shall I go to the blackboard?
4) Teacher: Please remember this word.
Peter: Shall we write it down?
5) Teacher: Why did you miss the class, Jane?
Jane: I was unwell.
Перевод ответа
1) Учитель , Виктор. Я думаю, что могу поставить тебе хорошую оценку сегодня.
Виктор: Могу ли я сейчас занять свое место?
2) Учитель: Ты сегодня не очень хорошо выглядишь, Нина. В чем дело?
Нина: Боюсь, я не очень хорошо себя чувствую сегодня.
3) Учитель , произнеси эти слова по буквам, Анна.
Анна: Должна ли я пойти к доске?
4) Учитель , запомните это слово.
Питер: Должны ли мы их записать?
5) Учитель: Почему ты пропустила урок, Джейн?
Джейн: Мне было плохо.
Это не цифры, а телефонные номера. Их называют/читают по одной цифре. Только есть пара нюансов:
1) "0" читается как буква "o" = oh [ou];
2) две одинаковые цифры читаются «double»
ответ на ваше задание:
b)
2532608 - two, five, three, two, six, oh, eight.
3157691 - three, one, five, seven, six, nine, one.
2707714 - two, seven, oh, double seven, one four.
7521633 - seven, five, two, one, six, double three.
1894730 - one, eight, nine, four, seven, three, oh.
4539836 - four, five, three, nine, eight, three, six.