2rewrite the sentences so they are true for you.
use adverbs of frequency.
my friends and i do our homework on the bus.
my friends and i never do our homework on the bus.
1 my friend goes swimming on saturday.
2 i watch tv after dinner.
3 i'm late for school.
4 we start school at nine o'clock.
5 i make breakfast for my family.
6 we have lunch at school.
7 i go to bed after midnight.
8 we finish school at four o'clock.
1. If you see this film, we will discuss it later. 2. If she has a problem, I will help her. 3. If we travel) by car, we will save a lot of money. 4. If he doesn't her flowers once a week she will be offended. 5. If they blame him, it will serve him right. 6. When the children come home for Christmas, the parents will be happy. 7. When the summer season comes, there will be a lot of tourists here. 8. When you go shopping, use your credit card. 9. You will feel better, after you take the tablet. 10. We will buy their car after father gets his salary. 11. I won't try on this dress before I know how much it is. 12. I will wake you up as soon as I get up. 13. They will make an announcement about the plane as soon as it lands. 14. As soon as Tom fixes the engine we will continue our journey. 15. As soon as he writes to me I will let you know. 16. We will lie in the sun and swim in the warm sea unless the weather changes for the worse. 17. She will not marry him unless he gives up his bad habits. 18. You will not lose weight unless you eat less. 19. We will have a good time while our holiday lasts. 20. I will keep you here, until you tell the truth.
XIX. Use the correct form of the verbs to complete the sentences below.
1. At our University classes usually begin at a quarter to eight. 2. Yesterday we had four lessons. 3. My brother got into the University last year. 4. We will be engineers in five years. 5. The whole course of studies at a higher school lasts four or five years. 6. She has many relatives. 7. He always comes on time. 8. We will do this work tomorrow. 9. It usually takes me half an hour to get to the University, but yesterday it took me more than an hour. 10. Sometimes he goes home on foot and from time to time he takes a bus. 11. Do you like to read books? 12. What foreign language does your friend study? 13. When and where were you born? 14. What are your parents? 15. Do you live in Tula or in Moscow?
В мае 1816 г. повествователь проезжает через небольшую станцию. На станции Дуня, красавица дочь смотрителя, подает чай. На стенах комнаты висят картинки, изображающие историю блудного сына. Повествователь и смотритель с дочерью вместе пьют чай, перед отъездом проезжающий целует Дуню в сенях (с ее согласия) .
Через несколько лет повествователь снова попадает на ту же станцию. Смотритель очень постарел. На вопросы о дочери он не отвечает, но после стакана пунша становится разговорчивее. Рассказывает, что 3 года назад молодой гусар (ротмистр Минский) провел несколько дней на станции, притворяясь больным и подкупив лекаря. Дуня за ним ухаживала. Выздоровев, ротмистр собирается в дорогу, вызывается подвести Дуню до церкви и увозит ее с собой. Потеряв дочь, старик отец заболевает от горя. Оправившись, он отправляется в Петербург искать Дуню. Минский отказывается отдать девушку, подсовывает старику деньги, тот выбрасывает ассигнации. Вечером смотритель видит дрожки Минского, следует за ними и таким образом выясняет, где живёт Дуня. Заметив отца, Дуня вскрикнув, без памяти падает на ковёр.
Минский прогоняет старика. Смотритель возвращается на станцию и больше уже не пытается искать и возвращать дочь.
Повествователь третий раз проезжает через эту станцию. Узнает, что старый смотритель спился и умер. Просит показать ему могилу. Мальчишка-проводник рассказывает, что однажды на могилу приезжала красивая барыня с тремя детьми, заказывала молебен и раздавала щедро чаевые.