3 Complete the article with the past simple form of the verbs in brackets. 2 4 5 ANGRY MOTHER PUNISHES SIXTY-ONE- YEAR-OLD SON An angry mother (take) the house keys and money away from her sixty-one-year-old son because he (stay) out late at night and 3 (not tell her where he planned to go when he (go out). The mother, who is eighty-one years old, even went to the police in Caltagione, Italy, the town where she lives. She (ask) the police to tell her son that he should grow up' and behave in a better way towards his mother. The son (complain) that it was his mother who (be) the problem. 'It's not my fault, he (tell) reporters. 'She always treats me badly. And her cooking is really awful! A policeman (talk) to the mother and the son, and they finally 10 (decide) to go home together.
Это был первый день в школе. Было 9:00. Все ученики были в классе. Они знали, что появился новый учитель - Мисс Чаттер. После звонка Мисс Чаттер вошла в комнату. Она была доброй и милой. "Доброе утро, дети," - сказала она и улыбнулась. Урок начался. Но ученики не делали то, что говорила им их новая учительница. Они говорили громко и бегали по классу. Неожиданно стало темнеть и похолодало буквально за минуту. Ученики сидели за партами тихо и смотрели на мисс Чаттер .Их новая учительница взяла ручку Оливера, посмотрела на нее и сказала: "Три, два, один". Синяя ручка стала красной и превратилась в красивый красный зонтик. Мисс Чаттер взяла зонтик и коснулась стула О Стулья начали танцевать с детьми, сидящими на них. Оливер был счастлив. Все ученики смеялись. Вскоре все стулья и ученики танцевали в классе. Мисс Чаттер открыла зонтик, и начался дождь из конфет. Ученики были удивлены, но счастливы. "Здорово!" - сказал Оливер.На втором уроке Мисс Чаттер и ее ученики считали белых кроликов и черных котят в классе, читали рассказы о китах, разговаривали с золотыми рыбками. Дети отвечали на ее вопросы, рисовали на стенах классной комнаты и учили смешные стихи наизусть. Ученики хорошо провели время. Они наслаждались уроками с Мисс Чаттер. Следующим утром Оливер, Энн и их одноклассники побежали в школу. Но был другой учитель в классе - новый учитель. "Где мисс Чаттер?" - спросила Энн. "Кто? "- "Наш учитель - Мисс Чаттер!" - ответил Оливер. "Я не знаю мисс Чаттер. Давайте начнем наш урок," сказал новый учитель. Детям было грустно. Но Оливер увидел красный зонтик мисс Чаттер в левом углу классной комнаты. Он улыбнулся.
Most people find the idea of fame (0) attractive. But would you (1) actually want to be famous? Many people do, but they don't always realise how many (2) disadvantages there are for those who live in the public eye. They just see the (3) enjoyable things about being a star, or the (4) financial benefits, and ignore the problems that go along with it - things like having (5) photographers around you wherever you go, and (6) journalists writing things about you in the newspapers that may be (7) completely untrue. With this kind of pressure, it's not easy to keep up (8) relationships with friends, and some people do regret making the (9) decision to seek fame. Once you've become well-known you can't go back. So is it actually worth it? It's a (10) personal choice but I would hate it!
Most people find the idea of fame (0) attractive. But would you (1) actually want to be famous? Many people do, but they don't always realise how many (2) disadvantages there are for those who live in the public eye. They just see the (3) enjoyable things about being a star, or the (4) financial benefits, and ignore the problems that go along with it - things like having (5) photographers around you wherever you go, and (6) journalists writing things about you in the newspapers that may be (7) completely untrue. With this kind of pressure, it's not easy to keep up (8) relationships with friends, and some people do regret making the (9) decision to seek fame. Once you've become well-known you can't go back. So is it actually worth it? It's a (10) personal choice but I would hate it!