3. Перепишите следующие предложения, подчеркните Participle I, Participle II; определите функции причастия
(определение, обстоятельство, часть глагола-сказуемого).
Переведите предложения на русский язык:
1. The academic year is divided into two terms.
2. Distance learning helps working people to get higher education while
remaining at their job.
3. Specialized study and courses will help students to become specialists.
I can not say anything explicit. I think people should wear traditional clothes most of the time to keep the world's diversity. It is very important for people whose religion requires the wearing of traditional clothing. And i think it is not our problem. They think they are right wearing traditional clothing. What have we?
I know the most people disagree with my opinion. I understand them. Wearing traditional clothes strange for us. Strange for us to complete obedience to the laws of religion. May be most of people do not want to see people in traditional clothes on the streets of them city.
I think im right. We must to thinke about other people. They are another nationality but they people too. And i will very glad if all people will think about another people.
1. вид декоративно-прикладного искусства, рукоделия; создание украшений, художественных изделий из бисера (бисероплетение)
2. искусство создания изображений, орнамента, декора на ткани с нитей, иглы или крючка. (вышивка)
3. выращивание плодовых деревьев на слаборослых подвоях в искусственных формах (садоводство)
4.Составная часть физической культуры, соревнования по различным физическим упражнениям и их комплексам (спорт)
5.иск-во приготовления пищи, а также собират. назв. кушаний (кулинария)
6.любительское и профессиональное занятие рыбной ловлей (рыбалка)
7.вид искусства, в котором художественный образ создается посредством ритмичных пластических движений и смены выразительных положенийчеловеческого тела (танцы)
8.промысел или развлечение, состоящие в поиске, выслеживании, преследовании и добыче (то есть поимке или умерщвлении) некоторых видов диких животных. (охота)
9.один из важнейших видов речевой деятельности, тесно связанный как с произношением, так и с пониманием речи (чтение)
10.проведение линий на листе бумаги(рисование)