3 Read Simon's answers and write the questions. Use the example. Example: What is your name? name is Simon. My I. Where ... I live in a small town in the central part of Canada. 2 When . My summer holidays begin in July. 3. Why ...? 1 think everyone likes summer holidays. No homework and tests! And I can play football from moming till 4. What ...? 1auuns ku uunp ksng KaaA wI holidays. I play sports, go out with my friends, go hiking and have fun. 5. How often ..? Every day. I'm a member of our local football team. And the team can't play without me. Хелп
Это один из самых насущных и спорных вопросов нашего времени, вызывающий жаркие споры и глубоко пропитанный идеологией. Кому должно быть позволено иммигрировать, а кому – нет? Каковы доводы за и против ограничения числа иммигрантов? В «Исходе» выдающийся экономист Пол Коллиер ясно и сжато описывает последствия стимулирования или сдерживания миграции. Опираясь на оригинальное исследование и многочисленные обзоры конкретных случаев, он рассматривает эту проблему с трех точек зрения: самих мигрантов, людей, которых они оставили, и обществ, в которые они иммигрируют. Как показывает Коллиер, иммигранты из беднейших стран мира обычно оказываются самыми образованными и амбициозными. И хотя эти люди нередко добиваются экономического успеха, покидая свои родные страны, они также лишают эти страны профессионалов, в которых они остро нуждаются. В отсутствие контроля иммиграция может только ускориться: беднейшие страны столкнутся с настоящим массовым исходом. Иммиграция – это простое экономическое уравнение, но она имеет сложные последствия. «Исход» показывает, насколько важными будут иммиграция и ее последствия для государственной политики в ближайшие годы и десятилетия.
Nowadays, almost every home has access to the Internet. We use the Internet for various purposes: gaining necessary information, taking part in communities, and even making money.
In my opinion, modern life can hardly be imagined without the world-wide web. The Internet can be helpful to everybody, including students. Firstly, students can use the Internet for learning purposes. I suppose that it is the strongest reason why they should get access to the Internet. Thousands websites place a mass of good information at the disposal of any person interested in mathematics, chemistry, foreign languages, etc. Many school teachers create special resources for their students. Secondly, the Internet offers a wide range of leisure opportunities. You can get in touch with your friends and send them e-mail messages, picture-cards, photos. You can make new friends from the whole world. The Internet offers a wonderful solution to the problem of loneliness.