3. The speaker says at the end of the story about the Speaking Task 3. Learners work in pairs. Each pair gets a picture. Learners describe participating in the discussionequally. Give some time to learners to get re questions to the picture. Look at the picture. Make a 2-3-minutes talk asking and answering the questions. Participate in the conversation equally. You have 1 minute to prepare. Possible questions for discussion. What animals can you see in the picture?
Why do I want to live in Riga? I love my city and its values. No place like Riga! Riga has long been a Hanseatic city, with buildings of various styles from medieval architecture of the old town to modern and modern architecture. It was one of the largest ports and one of the most important industrial, commercial and cultural centers in the Russian Empire. The historic city centre is a world heritage site. Объяснение:
Почему я хочу жить в Риге? Я люблю свой город и его ценности. Нет места лучше Риги! Рига долгое время была ганзейским городом, здесь соседствуют здания различных стилей от средневековой архитектуры старого города до модерна и современной архитектуры. Она была одним из крупнейших портов и одним из важнейших промышленных, коммерческих и культурных центров в Российской Империи. Исторический центр города внесен в список Всемирного наследия.
Why do I want to live in Riga? I love my city and its values. No place like Riga! Riga has long been a Hanseatic city, with buildings of various styles from medieval architecture of the old town to modern and modern architecture. It was one of the largest ports and one of the most important industrial, commercial and cultural centers in the Russian Empire. The historic city centre is a world heritage site. Объяснение:
Почему я хочу жить в Риге? Я люблю свой город и его ценности. Нет места лучше Риги! Рига долгое время была ганзейским городом, здесь соседствуют здания различных стилей от средневековой архитектуры старого города до модерна и современной архитектуры. Она была одним из крупнейших портов и одним из важнейших промышленных, коммерческих и культурных центров в Российской Империи. Исторический центр города внесен в список Всемирного наследия.
1) What is Felix interested in when composing his own work?
2) How did the study of bacterial action begin?
3) What did he do with the mold after it was found? ( с плесенью, верно же?)
4) What effect does a new substance have?
5) How did Felix call substance?
6) What difficulties did Felix encounter after the discovery of penicillin?
7) What action did Felix to initiate penicillin treatment ?
8) What did Felix get for the great discovery?
9)What speech did he give after the award / after being awarded?