3. write sentences. use the past indefinite and the past continuous in each sentence.
1. when / the teacher / ask me a question / i / read.
when the teacher asked me a question, i was reading.
2. when / my /father / talk to me / somebody / ring / the doorbell.
3. the boys / play / basketball / when / the fight / start.
4. i / swim / when / i / get / a pain in my leg.
5. when / we / see the accident / we / drive / down market street.
6. while / i / wash / my hair / i / get / soap in my eyes.
7. alan / shave / when / he / cut / himself.
8. the train / came / while / we / get / our tickets.
9. the doctor / examine / mrs. may / when / she / scream.
10. what / you / do / when / i / phone / you / last night?
11. when / i / wake up / it / snow.
12. while / he / drive / in the forest / he / lose his way.
Distance learning is not going very well, because they attach tests, presentations, and as a result, the information is deformed, half of it does not open. Everything has to go through the paragraphs itself, and this is inconvenient.
I communicate with students from other schools and, on behalf of the students in my area, I can say: no one is delighted with this distance learning, because half of the educational materials do not open normally.
Video conferencing goes well when there are few people on them and nothing "lags" or slows down. So far, we have had normal conferences only in the Russian language. We sorted out our mistakes in our essays, because we already wrote the OGE probe. We were told in detail how to write an essay well.
When they explained to us what distance learning is, they said that the lessons would be online. That we will include a conference, the topic will be read to us, as in a lecture, and we will write a summary under dictation. As a result, there is no such thing.
Можно сказать, что ранее религия определяла культуру и была ее центром, раньше все культурные обряды были религиозными имели божественный смысл, люди призывали урожай, удачу на охоте, нужные погодные условия, рисовали, основываясь на религии, делали скульптуры и пели религиозные песни, религия имела прикладную ценность, вокруг нее строилось общество, а значит и ранняя культура. По истечении лет культура, которая осталась внутри религии, называется религиозной и все еще занимает большое место в жизни верующих людей.
Они очень сильно связаны, так как после многих веков повальной религиозности и по сути власти религиозных институтов над всеми государствами и всеми людьми, иначе просто быть не могло - все понятия, которыми оперируют современные культуры, так или иначе, но берут своё начало в религиозных представлениях людей этой культуры. Вот, в случае с христианством хотя бы понятия добра-зла, нравственности-безнравственности - всё это строится на христианском менталитете, даже если человек неверующий сам по себе.