3read the text again and write m (michele), r (rohun)
or s (suzi).
1 who's spending time with their family?
2 who's going somewhere with their class?
3 who's doing something in their school?
4 who's going somewhere outside?
5 who's going to have fun in the café?
6 who's inviting you to listen to music?
Используйте соответствующие формы глаголов для завершения
предложение.
1. Сьюзен соглашается по дому, когда она (есть/
будет) свободен.
2. Филипп (получает/получит)
встал рано
когда у него будут каникулы в следующем месяце.
3. Если они (прогноз/будут прогнозировать)
хорошая погода, поедем на пикник.
4. Кузнецы отправятся в путешествие уже летом
срок (заканчивает / закончит)
5. Если климат (не меняется, то и не изменится),
многие виды вымрут.
6. Когда
агентство (включает/будет включать)
все расходы, стоимость поездки
немного подрастет.
7. Люди (не выживают/не выживут)
если они начнут ядерную войну.
8. Еда (испортится/испортится)
если чил-
дрен не убирает со стола после ужина. Попросите их сделать это
Nigel: It`s about 3..-. Peter 4.the.. Great.
Kevin: Why? Is it our 5-... home task?
Nigel: No, 6... Kevin, it`s for our 7..-. club session - we are preparing 8...the reenactment show with some other 9-.. students from my 10..-. class.
Kevin: What will it be about?
Nigel: About his 11..-. green years - oue 12.-.. reenactment will show 13..-. Peter 14..the Great as 15..a. young boy, his 16...- studies and his 17..-. favourite pastimes - 18...a shipbuilding, 19.a.. sailing and commanding his 20-.. toy army.
Kevin: Do you like 21..the. book?
Nigel: Oh yes! I think it`s 22the.. best book about 23-... Peter 24.the.. Great!