4. a) Work in pairs. 2009 Year in Sports Media Sirts HITS tet Damon Scrums Student A: You are a journalist. You work for a sports magazine. Your readers are very interested in B's everyday life. Think of the ques- tions you would like to ask B. Student B: You are a famous sportsperson. You are going to give an interview to a popular sports magazine. Get ready to speak about STEPHEN COLBERT AND HIS NATION SAVE THE OLYMPICS Collinsworth Shines on Sundaylight Ochocinco Squawks your life. b) Work in pairs. Role-play the interview.
1. She wonders whether these flowers grow well if it put them in a shady place. 2. No one can tell me for sure whether the doctor to work today. If it is, then I have to go to the reception. 3. - If Boris quit smoking and drinking, it will do him good. - I wonder if he could do it. 4 - He will not get the job if you do not make recommendations. - I would like to know whether he will be able to submit them on time. 5. If I make the wrong move, I'll have to answer for it. 6. - It would be furious if he knew the truth. - I wonder if she knows her. 7. If I'm in New York in May, then we necessarily meet. But I do not know if I will get a visa in time. 8. It is still unclear whether Michael would agree to this. Unless you find something better. 9. If any new virus gets into our computers, it will block all the information. 10. Without your smile the sun will not shine, and if the sun is not shining, the birds will not sing. And if the birds do not sing, people will not be happy. And if a person is not happy, the world would be a dull and lifeless!
ответ:Прочитайте текст и завершите 1-15 с или непрерывной формой данных глаголов. (поехать в Австралию. Мы (летим) в Брисбен, но мы (3). В году я (1). (2). (не оставаться) там. Мы (4) . остров у восточного побережья, а пока мы (5). (Парус), группа дельфинов (6). к нашей лодке. Это было потрясающе! Остров (7). белые песчаные пляжи, зеленые леса и прекрасные пресноводные озера. Мы (8). (уходит) на следующий день (плавать) очень близко (есть) (останавливаться) в отеле на пляже и (вставать) рано каждый день, чтобы наблюдать восход солнца. (9). Пляж был прекрасен, и мы (10). (holue) плавание и игра в волейбол, но мы (II). расслабьтесь) вот так каждый день. Мы (12).. различные мероприятия. Однажды, когда мы (13). кораблекрушение, мы видели акулу. К счастью, это было не опасно, но я все еще была очень напугана. В другой день, пока мы (14). (едут) лошади вдоль берега, мы видели кита далеко в воде. Ночью мы отправились на лодочные прогулки и (15). дикие дельфины. Это было потрясающе! (не делать)
ответ:Прочитайте текст и завершите 1-15 с или непрерывной формой данных глаголов. (поехать в Австралию. Мы (летим) в Брисбен, но мы (3). В году я (1). (2). (не оставаться) там. Мы (4) . остров у восточного побережья, а пока мы (5). (Парус), группа дельфинов (6). к нашей лодке. Это было потрясающе! Остров (7). белые песчаные пляжи, зеленые леса и прекрасные пресноводные озера. Мы (8). (уходит) на следующий день (плавать) очень близко (есть) (останавливаться) в отеле на пляже и (вставать) рано каждый день, чтобы наблюдать восход солнца. (9). Пляж был прекрасен, и мы (10). (holue) плавание и игра в волейбол, но мы (II). расслабьтесь) вот так каждый день. Мы (12).. различные мероприятия. Однажды, когда мы (13). кораблекрушение, мы видели акулу. К счастью, это было не опасно, но я все еще была очень напугана. В другой день, пока мы (14). (едут) лошади вдоль берега, мы видели кита далеко в воде. Ночью мы отправились на лодочные прогулки и (15). дикие дельфины. Это было потрясающе! (не делать)
Объяснение: