5. i love this e-book reading
11. put the verbs into correct future form.
1. do you think (invent) anything?
2. they ( travel) to india really? when did they decided
3. i promise (not tell) anyone.
4. look at the shy! it ( rain).
5. on saturday afternoon. do you want to con
iii. choose the correct item
1. if you press will press the button, the door opens.
2. he doesn't go out if the weather will be /is bad.
3.hurry up! we miss will miss the train if you are late.
4. if he doesn't won't understand. ill explain it.
5. if you lose you key, you don't open/won't open the de
iv. choose the correct answer.
1. what are you looking
a) after b) up c) for
2. i'm really looking summer holidays this year.
a) after b) up c) forward to
4. things don't happen quite that easily in life
a) real b) reality c) really
5. is there any free websites where i can my music
from my laptop?
a) store b) surt c) take
many websites allow visitors to texts messages
ino cost
read b) send c) play
1) What is she doing there? - She is cooking dinner . - Does she always cook it for the family ? - As a rule she does.
2) What are they discussing now? - They are speaking about their exams .
3) What is Mike doing? - He is translating an article from Russian into English. - Does he know English well? - Yes, he does.
4) Does he often walk to the plant? - No, he usually goes by bus.
5) - Where's Peter? - He is having his English lesson. - Does he always have it at this time? - Twice a week.
6) Mike does not speak Spanish. He knows Polish .
7) Don't go into the classroom! The students are writing a dictation there.
8) Shhh. The baby is sleeping. The baby sleeps for ten hours every night .
9) Right now I'm in class. I am sitting at my desk. I usually sit at the same desk in class every day .
10) Ali speaks Arabic. Arabic is his native language, but right now he is speaking English .
11) Can you hear those people? What are they talking about?
12) What does your father do? He's a teacher .
13) My parents live in Bristol. Where do you parents live?
14) Where are you going? - To the library. - Do you often go to the library? - Twice a week .
15) our teacher is not standing right now . she is sitting at her desk.
16) It's 6 p. m. Mary is at home. She is eating dinner. She always eats dinner with her family around six o'clock .
17) Alice does not take the bus to school every day. She usually wa
Объяснение:
Структура формулы ПОПС содержит в себе 4 важных компонента, которые представляют собой расшифровку первых букв данной аббревиатуры и являются необходимыми элементами для построения текста.
П – позиция. Необходимо по заданной проблеме высказать свое собственное мнение. Для этого можно использовать следующие формулировки: «Я считаю, что…», «На мой взгляд, эта проблема заслуживает / не заслуживает внимания», «Я согласен с…».
О – обоснование, объяснение своей позиции. Здесь необходимо привести все возможные аргументы, подтверждающие ваше мнение. ответ должно быть обоснованным, а не пустословным. В нем должны быть затронуты моменты из изученного курса либо темы, раскрыты определения и понятия. В данном блоке основной во почему вы так думаете? А это значит, что начинать раскрытие его следует со слов «Потому что…» или «Так как…».
П – примеры. Для наглядности и подтверждения понимания своих слов необходимо привести факты, причем их должно быть не менее трех. Данный пункт раскрывает умения учащихся доказать правоту своей позиции на практике. В качестве примеров можно использовать как собственный опыт, даже может надуманный, так и знания с курса истории или обществознания. Главное, чтобы они были убедительными. Речевые обороты, используемые на этом шаге, - «Например…», «Я могу доказать это на примере…».
С – следствие (суждение или умозаключение). Этот блок является итоговым, он содержит ваши окончательные выводы, подтверждающие высказанную позицию. Начало предложений в нем может быть таким: «Таким образом…», «Подводя итог…», «Поэтому…», «Исходя из сказанного, я делаю вывод о том, что…».
Объяснение: