5. Read the recommendations on how to write the autobiography given below.
Writing Lab
The Autobiography
The autobiography is an explanatory piece designed to give background information on oneself.
The first thing you do when writing an autobiography is start off with a lot of facts about your life; for example, when and where you were born, where you live (city and state), where you go to school and who you live with. You have to give a lot of information so that your reader can clearly understand what is going on.
Why to write:
to give information to someone who will introduce you to someone else (to your host family, for speech, etc.);
to give your personal information to the educational establishment you’re going to study at;
as a part of a media kit.
How to write:
to develop a logical outline;
to write a commanding lead;
to flesh out your ideas;
to vary and simplify sentence structure and language;
to make sure there’s a logical flow and comprehensive coverage;
to check for consistency and tense;
to edit;
to proofread.
What to write about:
to open by identifying your name, title, and achievements;
to summarize your accomplishments, and activities;
to add human-interest details (computer skills etc).
6. You are going to the UK for two weeks in the summer to study at a language school. While you are there, you will be staying with an English family. Write your autobiography to help the school administration board find you the family you’d feel comfortable with.
a) Before you write, answer these questions.
1. Will your autobiography be formal or informal?
2. How many paragraphs will it consist of?
3. What are they going to be about?
4. What kind of information do you need to include about yourself?
b) Write notes for each paragraph. Think of the details and examples from your personal experience.
c) Write a paragraph plan.
d) Write your autobiography.
e) When you have written your autobiography, make sure that you have:
• used the correct language;
• used all important details (check with your notes);
• added examples from your life experience;
• at least have five paragraphs;
• have a conclusion.
Любимый питомец всех времен - это собака. Если у вас есть собака, вы дружелюбный человек, который любит разговаривать с людьми. У вас нет секретов. Людям нравится быть рядом с вами, потому что вы добрый и любящий. Вам не нравится говорить что-либо ранящее чувства других людей.
Вы вежливы и скромны. Вы обращаете внимание на детали. Вы не хотите делать даже небольшие ошибки в своей работе.Вы наблюдательны. Вы видите маленькие детали, которые обычно не видят другие люди. Вы мыслитель и слушатель. Вы также неплохо говорите. Но вы лучше слушаете, чем говорите. Люди наслаждаются вашей компанией.Вы чисты и аккуратны. Вам не нравится, когда люди отдают приказы. Если вы что-то делаете, то потому, что вы думаете, что вы должны делать это, а не из-за приказов других.Вы любите природу и свободу. Вам не нравятся правила. В выходные дни вы предпочитаете путешествовать, а не оставаться дома. Вам нравится путешествовать на самолете.Вам нравится быть в одиночестве. У вас простой образ жизни, и вы вежливы и трудолюбивы. Вы не заботитесь о том, что другие должны сказать. Иногда они ранят ваши чувства, но вы просто не обращаете на них внимания.
to wish желать
to desire желать
to want хотеть
to envy завидовать
to hate ненавидеть
to like нравиться
to love любить
to prefer предпочитать
to fear бояться
to need нуждаться
to satisfy удовлетворять
to seem казатьсяб) глаголы мыслительной деятельности:
to agree соглашаться
to believe верить
to deny отрицать
to doubt сомневаться
to expect полагать
to forget забывать
to know знать
to recognize узнавать
to remember помнить
to respect уважать
to suppose предполагать
to think* считать/полагать
to understand пониматьв) глаголы ощущения:
to hear* слышать
to see* видеть
to taste* иметь вкус
to smell* пахнутьг) глаголы обладания, отношения
to be быть
to consist состоять
to belong принадлежать
to contain содержать
to have иметь
to include заключать в себе
to possess обладать
to own владеть и др.
Do you belong to this strange club?
Whome did he believe but you?
Однако из данного правила есть исключение. Некоторые глаголы (помечены *) могут передавать значение, как длительности, так и состояния (в зависимости от смысла, который хочет передать говорящий).ГлаголУпотребляется
в форме SimpleУпотребляется в
форме Continuousto hear
to see
to smell
to taste
to thinkслышать
видеть/понимать
пахнуть
иметь вкус
считать/полагать
получать известие
смотреть, встречаться
нюхать
пробовать на вкус
размышлять/думать
I am thinking of you now. Сейчас я думаю о тебе.
I think you are very tired. Думаю (полагаю), ты очень устал.Если действие присуще подлежащему только в данный момент (период времени), то используется Present Continuous:
You are being impatient. Ты так нетерпелив. (обычно терпелив, а сейчас нет)Глагол to have употребляется во временах Continuous только в сочетании с некоторыми существительными, с которыми он образует смысловое целое:
Не was having dinner when I came. Он обедал, когда я пришел.Примечание: Иногда глаголы, обычно не употребляющиеся в форме Continuous, могут использоваться в этой форме для придания сильной эмоциональной выразительности:
I am hating this country. Я ненавижу эту страну.