6.3.6.1 Act out a similar dialogue. Use the dialogue in Ex. 2
as a model.
Student A: Your friend looks awful. Ask what the problem is, then
tell him/her what to do.
Student B: You have a headache. Tell your partner. Agree to do
what he/she advises you to do.
• Intonation (high rising tone to express sympathy)
көмектесесізжерме керек
предложения с использованием Can
1. I can sing very well.
2. He can swim.
3. We can wait for you.
4. We can walk in the park alone.
5. You can eat this cake.
6. I can do my homework after the party.
7. It can help you clean the house.
8. She can draw a picture.
9. He can take a photo of us.
10. I can call your mum.
предложения с использованием Can't
1. I can't do my homework, because l'm very tired.
2. We can't get up early in the morning tomorrow.
3. He can't go to the cinema with us.
4. You can't be serious.
5. My brother can't walk in the park alone.
6. Parrots can't eat chocolate.
7. Kate can't walk with us, she must do her homework.
8. Penguines can't fly.
9. We can't decorate Christmas tree today.
10. You can't do the exercise!
Объяснение:
выбери любые 6 предложений из 20, которые тебе понравятся
Parity диалог Перси и его, используя Cove речь и глаголы...просить, объяснять, говорить, рассказывать, думать, удивляться.
Доктор: следующий Доброе утро, Ричард. Что я могу сделать для вас сегодня?
Ричард: Ну, Доктор, у меня насморк и больно глотать.
Доктор: я вижу. И ваш кашель звучит плохо. Как давно она у вас? Когда вы начали кашлять подобным?
Ричард: к сожалению, я не помню, доктор.
Доктор: все в порядке. Дай мне сначала свою температуру. Ой, у вас поднялась температура, Ричард. Я думаю, что у вас есть вирус.
Ричард:что я могу предпринять, чтобы сбить температуру, доктор?
Доктор: хорошо, я выпишу вам лекарство для вашего температуры. Принимайте это лекарство три раза в день после еды.
Ричард доктор. Прощай.
Доктор: до свидания! Следующий