6 Read the text. The worst job
We asked several young people, ‘What do you think is the worst job?’ Here are their answers. Do you agree with them?
A This is probably the worst job in the world! I feel sick when I think about it! You’re up so high and there’s air all around you. Then they pull you up and let you go down. Wow – I’m never going to do anything like that!
B The hours are terrible. You have to get up really early when it’s dark and go to bed early. You have to go out when it’s cold and rainy and you get very dirty too. I’m going to get a job indoors.
C Oh – can you imagine? There are spiders and horrible little things all round you, everywhere! Some of them are really dangerous too and you have to feed them and touch them and clean out their boxes! No thank you. I think I’ll work in an office.
D I’m sure the smell is awful. The food stays in the bags for days or even weeks and you have to pick up the bags and carry them. Uggh! Sometimes the bags break and you have to clean up all the mess. I think the people who do this job should earn lots and lots of money.
E I like watching plays and films but you’ll never see me on a stage. It’s too frightening and I’m sure it’s very hard to learn all the words. Everyone’s looking at you and waiting for you to make a mistake. But I admire people who can do it.
вот:
Местоимения 'some/ any' используются для обозначения "неопределённого/ небольшого" количества предметов или вещества. Они являются определением к существительному и ставятся вместо артикля.
Обычно "some" употребляется в утвердительных предложениях перед исчисляемыми существительными во множественном числе и перед не исчисляемыми существительными. Выполняя функцию определения к исчисляемому существительному во множественном числе "some" имеет значение "несколько/ некоторое количество"
"Any" - обычно употребляется в вопросительных и отрицательных предложениях.
2) I can sing well. I like English and Russian songs. Здесь я ничего не поставила..по моему здесь ничего не надо ставить, так и должно быть, нудевой артикль.
3) At the age of four David could read and write. В первом случае я поставила the т.к нам известно время когда это происходило., в 4 года. А о втором случае я ничего не поставила, т.к перед именем артикль не ставится.
4) Did you go to scholl at the age of six? В первом случае я не поставила артикль, т.к привыкла слышать эту фразу без него, по моему так и должно быть, точно не знаю. Во втором случае та же схема. Нам известно время происходящего, в 6 лет.
5) There was an apple in the bag. Where is an apple? Поставила an т.к мы же не знаем какие яблоки лежат в сумке, не знаем.
6) There was a pen on the desk. Where is a pen? С ручкой тоже самое что и с яблоком. Мы не знаем какая ручка лежала на парте.
7) There is a long ruler on the teacher's table. That is the longest ruler we have. Тут определенный стол-учительский. И совершенная форма, а значит тут может быть the и только the.
8) There is a cup on the table. Shall I wash a cup? Т.к неопределённая кружка
9) There are the carpets on the floor. Do you like the carpets? Здесь мн.чл. поэтому никакого a/an быть не должно. Только the
10) There is a picture on the wall. I drew the picture yersterday.