9 Write sentences about Lisa's day. Lisa/get up/as soon as/she/turn off/her alarm
Lisa got up as soon as she'd turned off her
alarm.
1 she/brush/her teeth/after/she/eat/her breakfast
2 when/Lisa/just get to/the bus stop/the bus/
arrive
3 the lesson/not start/when/Lisa/go into/the
classroom
4 by the time/Lisa/finish/her lessons/she/learn/
a lot of new things
5 when/Lisa/get/home from school/her mum/
already make/the dinner
6 she/watch/TV/after/she/do/her homework
Unit 5 Animals 37
1. The mainland of Europe stretched much further west than now.
Континентальная часть Европы растянулась на запад дальше, чем сейчас. The past simple. Active voice.
1. London is situated on the Thames.
Лондон находится на Темзе. The present simple. Passive voice.
2. The man who is speaking now is our secretary.
Человек, который сейчас говорит, это наш секретарь. The present continuous. Active voice.
3. T he scientist’s attention has been attracted by Egyptian pyramids.
Внимание ученых было привлечено египетскими пирамидами. The present perfect. Passive voice.
2
1. The British Isles and the neighboring small islands were left above the surface of the sea. Participle 2. Часть глагола сказуемого.
Британские острова и соседние маленькие острова остались над уровнем моря.
2. T hey showed us a list of the articles sold at the auction . Participle 2. Определение.
Они показали нам список статей проданных на аукционе.
3. When asked the question he couldn’t answer. Participle 2. Обстоятельство.
Когда его спросили вопрос он не смог ответить.
4. Being built of wood the bridge will not be able to carry heavy loads. Patriciple 1. Обстоятельство.
Так как мост построен из дерева, он не сможет выдержать тяжелые грузы.
3
1. He started early in the morning while it was still cold.
Он начал рано утром, пока было еще холодно.
2. The problem you have to solve is not so simple as we thought before.
Проблема, которую вам необходимо решить не такая легкая, как мы думали раньше.
3. You may ring me up when you leave your office.
Ты можешь мне позвонить, когда покинешь офис.
4. He said he hadn’t seen you.
Он сказал, что тебя не видел.
4
1. No visitor to London can miss these buildings.
Ни один посетитель Лондона не сможет пропустить эти здания.
2. You are not to be late.
Ты не должен опоздать.
3. We had to walk home because the last bus had gone.
Нам пришлось идти домой пешком, так как последний автобус уже ушел.
4. He was allowed to use dictionary.
Ему разрешили пользоваться словарем.
5. The British Isles
Many thousands of years ago the mainland of Europe stretched much further west than now, and by the sinking of the land, the ocean covered a great deal of the continent. The British Isles and neighboring small islands were left above the surface of the sea, because they were the highest parts of the land. The water flowed into the valleys among the hills, thus producing an uneven coast and many good harbors.
There are many facts which prove this. None of the seas round the British Isles are very deep. In fact in some parts of the North Sea there is a depth of less than six meters. The rounded flat-topped hills that give character to the English scenery have been worn down by the slowly moving sheet of ice that once covered the whole of Northern Europe. The white chalk cliffs of Southern England correspond to those of Northern France, while the lowlands of the east coast correspond to the lowlands of Holland. The forests that once covered the greater part of the country were made up of common European trees. Nowadays there are practically no forests in Britain, but there are very many leafy trees that give beauty to the countryside.
Британские острова
Много тысяч лет назад континентальная часть Европы протягивалась намного дальше на запад, чем сейчас, и с понижением уровня земли, океан покрыл большую часть континента. Британские острова и соседние с ними небольшие острова остались над уровнем моря, потому что они были самыми высокими частями земли. Вода текла в долины среди холмов, таким образом, производя неровное побережье и много хороших гаваней.
Есть много фактов, которые доказывают это. Ни одно из морей вокруг Британских островов не является очень глубоким. Фактически в некоторых частях Северного моря есть глубина менее шести метров. Округленные холмы с плоской вершиной, которые дают характер английскому пейзажу, были стерты медленно движущимся слоем льда, который когда-то покрывал всю Северную Европу. Белые как мел утесы южной Англии соответствуют таковым в Северной Франции, в то время как низменность восточного побережья соответствует низменности Голландии. Леса, которые когда-то покрывали большую часть страны, представляли собой обычные европейские деревьея. В настоящее время в Великобритании нет фактически никаких лесов, но есть очень много покрытых листвой деревьев, которые дают красоту сельской местности.
6
1. What produced an uneven coast and many good harbours?
The water that flowed into the valleys among the hills produced an uneven coast and many good harbors.
2. What gave character to the English scenery?
The rounded flat-topped hills give character to the English scenery.
3. Are the seas round the British Isles deep?
No, the seas round the British Isles are not deep.
4. What gives beauty to the countryside of Britain?
Many leafy trees give beauty to the countryside of Britain.
I have chosen photo number one. This photo was taken in the street. I can see boys. Boys talk to each other. They have brown hair. They are tall. The atmosphere is calm*. They are wearing shirts. They look happy. I like this photo because I like friendly communication*. That's all I have to say.
(Я выбрал фотографию номер один. Эта фотография была сделана на улице. Я вижу мальчиков. Мальчики разговаривают друг с другом. У них русые волосы. Они высокие. Атмосфера здесь спокойная*. Они носят рубашки. Они выглядят счастливыми. Мне нравится эта фотография, потому что я люблю дружеское общение*. Это все, что я могу сказать.)
Photo 3:
I have chosen photo number three. This photo was taken in the room. I can see girls. Girls reading a book. They have brown hair. They are slender. Their eyes are dark. They are small. The atmosphere is calm. The first girl is dressed in a pink t shirt and blue jeans. The second girl is dressed in a purple t shirt and black skirt. They look happy. I like this photo because I like a book. That's all I have to say.
(Я выбрал фотографию номер три. Эта фотография была сделана в комнате. Я могу видеть девочек. Девочки читают книгу. У них русые волосы. Они стройные. У них темные глаза. Они маленькие. Атмосфера здесь спокойная. Первая девочка одета в розовую футболку и синие джинсы. Вторая девочка одета в фиолетовую футболку и черную юбку. Они выглядят счастливыми. Мне нравится эта фотография, потому что я люблю книгу. Это все, что я могу сказать.)
Объяснение: