1. He started at school at the age of seven. 2.After four years of primary school, at the age of eleven he went to secondary school. 3.Primary and secondary schools together comprise eleven years of study. 4.Nine years of classes are compulsory in our republic. 5.The primary school curriculum included such subjects as Kazakh, Maths, Russian, Drawing, Physical Training and Music. 6.The school year begin on the first of September and ends in May. 7.We have 4 holidays a year: winter, spring, summer and autumn. 8.We got acquainted with our teachers on the first of September. 9.Every lesson lasts fourty five minutes. 10.Every day we had 4 or 5 lessons. 11.If we don't know how to do my homework I usually ask the teachers for help.
Все существительные(nouns) в английском языке можно преобразовывать из единственного числа (singular) во множественное число (plural) с использованием следующих правил.
one boy – five boys;a guy – three guys;one pear – two pears;the student – the students;cup of tea – cups of tea;
Ключевые особенности при образования множественного числа:
1. Существительные, которые заканчиваются на согласный звук и «-y». Вместо «-y» → i + es:
5. Исключением является группа неправильных существительных:
a man – two men;one woman – three women;a child – five children;one person – eight people;one foot – two feet;a tooth – a lot of teeth;one ox – four oxen;a goose – a geese;one mouse – two mice;
6. Существительные имеющие 2 одинаковые формы для единственного и множественного числа:
Таким не трудным можно правильно строить слова и при этом быть понятым. В основном люди попадаются на 5 пункте, т.к. зачастую многие не помнят исключений своего собственного языка, что уж говорить про английские исключения
2.After four years of primary school, at the age of eleven he went to secondary school.
3.Primary and secondary schools together comprise eleven years of study.
4.Nine years of classes are compulsory in our republic.
5.The primary school curriculum included such subjects as Kazakh, Maths, Russian, Drawing, Physical Training and Music.
6.The school year begin on the first of September and ends in May.
7.We have 4 holidays a year: winter, spring, summer and autumn.
8.We got acquainted with our teachers on the first of September.
9.Every lesson lasts fourty five minutes.
10.Every day we had 4 or 5 lessons.
11.If we don't know how to do my homework I usually ask the teachers for help.
Все существительные(nouns) в английском языке можно преобразовывать из единственного числа (singular) во множественное число (plural) с использованием следующих правил.
one boy – five boys;a guy – three guys;one pear – two pears;the student – the students;cup of tea – cups of tea;Ключевые особенности при образования множественного числа:
1. Существительные, которые заканчиваются на согласный звук и «-y». Вместо «-y» → i + es:
lorry – lorries;secretary – secretaries;family – families;dictionary – dictionaries;fly – flies;2. Существительные заканчивающиеся на ch, x, sh, ss, s. Добавляем окончание «-es»:
a match – a matches;one box – three boxes;a brush – a brushes;clean glass – clean glasses;full bus – full buses;3. К некоторым словам заканчивающимся на «-o», добавляем окончание «-es»:
a potato – a potatoes;one tomato – five tomatoes;hero – heroes;torpedo – torpedoes;echo – echoes;Заметка: если слово заканчивается на 2 гласных звука, последним из которых является «-o», то добавляем просто окончание «-s» (studios, zoos, bamboos)
4. Существительные заканчивающиеся на «-f», «-fe». Вместо «-f» и «-fe» → v + es:
thief – thieves;wolf – wolves;half – halves;wife – wives;knife – knives;self – selves;shelf – shelves;calf – calves;5. Исключением является группа неправильных существительных:
a man – two men;one woman – three women;a child – five children;one person – eight people;one foot – two feet;a tooth – a lot of teeth;one ox – four oxen;a goose – a geese;one mouse – two mice;6. Существительные имеющие 2 одинаковые формы для единственного и множественного числа:
fish – рыба, рыбы;deer – олень, олени;sheep – овца, овцы;swine – свинья, свиньи;grouse – куропатка;series – серия, серии;corps – корпус, корпуса;works – завод, заводы;craft – судно, суда;salmon – лосось, лососиТаким не трудным можно правильно строить слова и при этом быть понятым. В основном люди попадаются на 5 пункте, т.к. зачастую многие не помнят исключений своего собственного языка, что уж говорить про английские исключения