A. At the Brooklyn Free School, New York, children make the school rules. There is no curriculum, grades, homework or testing. There is no timetable and students are allowed to stay away from school if they don’t want to have classes that day. No one tells the students what to do on this or any other day. B. There are about 80 students, ranging in age from 4 to 18. Students choose any class they like, what and how they want to learn.
C. There are students who prefer studying on a regular basis. Theychoose being a part of a class with a daily or weekly schedule.
D. It is OK if a student decides to be alone and study without teachers. Such students prefer individual reading or doing individual projects. It is not important for them how long their studies last and they can last for years.
E. Others might decide against studying. Don’t be surprised if you see a student who only plays, hangs around or just has a nap.
F. There is only one rule at the Brooklyn Free School. All students must attend school’s weekly democratic governance meeting. Not everyone pays attention - some students read or draw through the meeting - but they must be present.
Put the words in the right order to make sentences. do to not tell what students do. Teachers choose shedule. and class Students из разделеных слов зделайте текст послдение даю
Понятие роботов восходит к древности, когда некоторые мифы, рассказанные механических существ привлечены к жизни. Такое автоматы также появилась в заводных fig¬ures средневековых церквей, а в 18 веке получила некоторые часовщик с славу для умных механических fig¬ures, что они построены. В настоящее время термин автомат, как правило, применяется для них ручной, механический (вместо электромеханического) устройств, имитирующих движения живых существ. Некоторые из «роботов» используются в рекламе и развлечений на самом деле автоматов, даже с добавлением дистанционного управления. Сам термин робот происходит от чешского слова, означающего Робота, «Принудительный труд». Впервые он был использован в Чешской романист и драматург Карел Чапек, чтобы описать механическое устройство, которое выглядит как человек, но, не имея человеческого чувствительность, могут выполнять только автоматические, механические операции. Роботы, как их называют сегодня не только подражать человека или другие живые формы. Правда роботы не было словцо стало возможным, однако, до inven¬tion компьютера в 1940 и miniaturiza¬tion компьютерных частей. Один из первых настоящих роботов был экспериментальной моделью разработан исследователями в Стэнфордском исследовательском институте в конце 1960-х годов. Было ca¬pable из организации блоков в штабеля через использование телевизионной камеры в качестве визуального датчика, обработки этой информации в небольшом компьютере. Компьютеры сегодня оснащаются микропроцессорами, которые могут обрабатывать данные, подаваемого на них различными датчиками окружающей среды. Пользуясь принципу обратной связи, роботы могут изменить свои opera¬tions до некоторой степени в ответ на изменения в этой envi¬ronment. Коммерческое использование роботов распространяется, с увеличением автоматизации заводов, и они стали важными для многих лабораторных процедур. Япония является самой передовой нацией изучения робототехники. В настоящее время роботы продолжают расширять свои приложения. В самодельные роботы (горничная), доступные сегодня, могут быть одним из признаков будущего.
It was 10 o’clock on a dark winter night. Mr. Trindel was driving home alone on a small country road. The stars went and it was very quiet. Suddenly his car stopped . Mr. Trindle looked under the bonnet but everything seemed to be normal. Then, when he was looking at the engine, he heard a strange noise. A UFO was flying above him. He couldn’t believe his eyes. A bright light shone on him and he felt very strange. He was thinking what to do when suddenly everything got quiet. When Mr. Trindle got into the car the radio was talking about a UFO that people had seen the previous night. “The previous night?” Mr. Tridle looked at his watch. It was 7 o’clock in the morning.
It was 10 o’clock on a dark winter night. Mr. Trindel was driving home alone on a small country road. The stars went and it was very quiet. Suddenly his car stopped . Mr. Trindle looked under the bonnet but everything seemed to be normal. Then, when he was looking at the engine, he heard a strange noise. A UFO was flying above him. He couldn’t believe his eyes. A bright light shone on him and he felt very strange. He was thinking what to do when suddenly everything got quiet. When Mr. Trindle got into the car the radio was talking about a UFO that people had seen the previous night. “The previous night?” Mr. Tridle looked at his watch. It was 7 o’clock in the morning.