A. complete the sentences with the words in the box.
article lucky feel headline
enter choose sad announce
1. samat has something to _
_. let's listen.
2. i read an interesting
_ in the newspaper yesterday.
3. albert was very
- yesterday because he lost his
mobile.
4. i want to
this skiing competition. i think i can win.
5. check out the
in the sports newspaper. 'barcelona
wins cup!
6. i want to go to bed. i
very tired.
7. a: which film do you want to watch?
b: oh, i can't
_. i like both films.
8. a: look. i won an mp4 player.
b: you're so
1.
Independence - Squere
Golden - Gate
Andriyivsky - Uzviz
Dnipro - River
Yaroslaviv Val
Chestnut Tree
2.
1) True
2) False
3) False
4) True
5) False
6) True
3.
1) Kyiv has a well-developed transport system
2) Many tourists visit St Sophia's Cathedral every year
3) Podil is the historical heart of Kyiv
4) There is the monument to B. Khmelnytsky in Kyiv
5) Many tourists visit our capital every year
6) Khreshchatyk is the main street in Kyiv
4.
1) Blue with yellow
2) Poland, Slovakia, Hungary, Romania, Moldova, Russia, and Belarus.
3) the Black Sea
4) Chestnut tree
5) Yes, of course
6) I would like to visit Podil, the historical heart of Kyiv
7) Dnipro river
8) The flag of Ukraine and the Tryzub
Объяснение:
Задание 1
1. Составьте и запишите два оценочных вопроса к тексту, используя «ромашку
Блума»: один вопрос «простой» (Кто? Когда? Где?), второй вопрос
«творческий» (Что будет, если…?)
2. Дайте развёрнутые ответы, выражая своё мнение.
Задание 2
Напишите письмо от лица звёздочки - Солнышка «Я маленьким
звёздочкам». Используйте в письме эпитеты, сравнения и фразеологизмы.
Объём работы - 80-100 слов.
Критерий оценивания
Дескрипторы
задания
Обучающийся
6.3.3.1-
формулировать
вопросы,
направленные на
оценку содержания
текста, и отвечать на
вопросы, выражая своё
мнение по теме и/или
поднимаемой
проблеме;
формулирует оценочный
вопрос «простой»;
формулирует оценочный
вопрос «творческий»
даёт развёрнутый ответ;
высказывает своё мнение;
6.4.4.1- писать
творческие работы (в
том числе на
литературные темы) от
лица героя с
использованием
эпитетов, сравнений и
фразеологизмов
пишет письмо объёмом
80-100 слов;
соблюдает структуру письма;
использует в письме
эпитеты;
использует в письме два
сравнения;
использует в письме один
фразеологизм;
Всего: