1. a) Tin is a student b) This is an apple c) Give me an orange d) There is a big carpet on the floor 2. a) Платья моей мамы красивое b) Мяч Тома оранжевый и голубой с) Книжки мальчиков большие и интересные d) Комната моего брата большая и удобная 3. a) I am a pupil of 5th form b) She is a good doctor c) They are not at home d) My mother is an a engineer e) Dogs are in street f) I am not a pilot 4. a - 3 b - 2 c - 1 d - 6 e - 5 f - 4 5. a) children b) cap c) cameras e) ladies f) games 6. a) twenty-three b) forty-eight c) four hundred and seventy-two d) one hundred and fifty-seven e) seventy f) five hundred and ninety-one 7. a) bed b) hospital c) girl d) chair e) parrot f) jacket 8. 1) They played football at the institute 2) She didn’t write emails 3) Did you speak English? 4) My mother didn’t like fish 5) Did Ann have any friends? 6) His brother worked in an office 7) She couldn’t read very fast 8) Did they water the flowers every 3 days? 9) His wife didn’t ride a motorbike 10) Did Elizabeth drink coffee?
Числительные от 13 до 19 образуются с помощью окончания -teen:
thirteen – тринадцать
fourteen – четырнадцать
fifteen – пятнадцать
sixteen – шестнадцать
seventeen – семнадцать
eighteen – восемнадцать
nineteen – девятнадцать
twenty-one – двадцать один thirty-three – тридцать три forty-nine – сорок девять seventy-two – семьдесят два ninety-eight – девяносто восемь Переходим к трёхзначным. hundred – сотня one hundred – сто two hundred – двести five hundred – пятьсот и т.д. Чтобы назвать трёхзначное число, говорим сначала сотни, затем десятки, затем единицы. one hundred sixty-eight – сто шестьдесят восемь two hundred thirteen – двести тринадцать nine hundred five – девятьсот пять four hundred fifty-three – четыреста пятьдесят три
b) This is an apple
c) Give me an orange
d) There is a big carpet on the floor
2. a) Платья моей мамы красивое
b) Мяч Тома оранжевый и голубой
с) Книжки мальчиков большие и интересные
d) Комната моего брата большая и удобная
3. a) I am a pupil of 5th form
b) She is a good doctor
c) They are not at home
d) My mother is an a engineer
e) Dogs are in street
f) I am not a pilot
4. a - 3
b - 2
c - 1
d - 6
e - 5
f - 4
5. a) children
b) cap
c) cameras
e) ladies
f) games
6. a) twenty-three
b) forty-eight
c) four hundred and seventy-two
d) one hundred and fifty-seven
e) seventy
f) five hundred and ninety-one
7. a) bed
b) hospital
c) girl
d) chair
e) parrot
f) jacket
8. 1) They played football at the institute
2) She didn’t write emails
3) Did you speak English?
4) My mother didn’t like fish
5) Did Ann have any friends?
6) His brother worked in an office
7) She couldn’t read very fast
8) Did they water the flowers every 3 days?
9) His wife didn’t ride a motorbike
10) Did Elizabeth drink coffee?
one – один
two – два
three – три
four – четыре
five – пять
six – шесть
seven – семь
eight – восемь
nine – девять
ten – десять
eleven – одиннадцать
twelve – двенадцать
Числительные от 13 до 19 образуются с помощью окончания -teen:
thirteen – тринадцать
fourteen – четырнадцать
fifteen – пятнадцать
sixteen – шестнадцать
seventeen – семнадцать
eighteen – восемнадцать
nineteen – девятнадцать
twenty-one – двадцать один thirty-three – тридцать три forty-nine – сорок девять seventy-two – семьдесят два ninety-eight – девяносто восемь Переходим к трёхзначным. hundred – сотня one hundred – сто two hundred – двести five hundred – пятьсот и т.д. Чтобы назвать трёхзначное число, говорим сначала сотни, затем десятки, затем единицы. one hundred sixty-eight – сто шестьдесят восемь two hundred thirteen – двести тринадцать nine hundred five – девятьсот пять four hundred fifty-three – четыреста пятьдесят три