1. Hurry up! The bus is com. I don't want to miss it. 2. Can you drive? - No, but I am learning. My father teaches me. 3. The sun is shin now, but you think it will rain ater? 4. You saw my car keys anywhere? - No, I am looking for them, but I don't see hem. 5. When he awakes she sit by the window. She looked at something in the treet, but when he called her she turned and smiled at him. 6. As they walked along he road they heared a car coming from behind them. Tom turned round and hold p his hand. The car stoped. 7. I will spend a few days in London next week. 8. Look at that crowd. I am wondering what they waiting for. 9. What are you waiting for? – I am waiting for the shop to open. – But it will not open till 9.00. I know but I want to be ear- ly, as their sale will start today. 10. She said that she doesnt like her parents flat and trying to find another.
Currently, modern technologies offer people a lot of options how to brighten up their leisure time. The invention of gadgets led to the emergence of computer games that have firmly established themselves in the lives of both adults and children. You can hardly meet a modern person who has never played computer games, or did not know about their existence.
Argued that the virtual world carries a serious danger, as people fall under the gaming addiction, and spend all their free time in front of the monitor. Children cease to notice everything that surrounds them, they become aggressive and withdrawn. Each new game is better than the previous one, and captures with new characters, levels of difficulty and victories. It can be difficult for a child to break away from racing, shooting, labyrinths and he will not even think that you can click on a pause and continue later. He begins to live in the virtual world, he does not want to be distracted from the game, his appetite is lost, sleep is disturbed, deviations in the psyche occur.
The risk group primarily includes adolescents, the nature of which games have a negative impact. Unlike adults, they have no sense of proportion, and begin to resist when they are asked to turn off the computer or console. Such a passion detrimental effect on the study. Children begin to miss lessons, do not do their homework, do not want to think and reflect. Roughly behave with parents and teachers, become absent-minded and inattentive. They behave like heroes-invaders from computer games, and all those around them are killers, robots and zombies. The child loses the line between the real world and virtual reality.
Moreover, if you spend a lot of time at the computer, your eyesight starts to deteriorate, a person loses weight, there are pains in muscles, joints and bones.
Объяснение:
Перевод
В настоящее время современные технологии предлагают людям массу вариантов, как можно скрасить свой досуг. Изобретение гаджетов повлекло за собой появление компьютерных игр, которые прочно зарекомендовали себя в жизни как взрослых, так и детей. Сейчас вряд ли можно встретить современного человека, который бы ни разу не играл в компьютерные игры, или не знал об их существовании.
Бытует мнение, что виртуальный мир несет в себе серьезную опасность, так как люди попадают под игровую зависимость, и все свободное время проводят перед монитором. Дети перестают замечать все, что их окружает, делаются агрессивными и замкнутыми. Каждая новая игра оказывается лучше предыдущей, и захватывает новыми героями, уровнями сложности и победами. Ребенку бывает трудно оторваться от гонок, стрельбы, лабиринтов и он даже не подумает, что можно нажать на паузу и продолжить потом. Он начинает жить в виртуальном мире, ему не хочется отвлекаться от игры, пропадает аппетит, нарушается сон, происходят отклонения в психике.
В группу риска в первую очередь входят подростки, на характер которых игры оказывают негативное влияние. В отличии от взрослых они не имеют чувство меры, и начинают сопротивляться, когда от них требуют выключить компьютер или приставку. Подобное увлечение губительно сказывается на учёбе. Дети начинают пропускать уроки, не выполняют домашнее задание, не хотят думать и размышлять. Грубо ведут себя с родителям и учителями, становятся рассеянными и невнимательными. Они ведут себя как герои-захватчики из компьютерных игр, а все окружающие для них - киллеры, роботы и зомби. У ребёнка теряется грань между настоящим миром и виртуальной реальностью.
Более того, если проводить много времени за компьютером, начинает портиться зрение, человек теряет в весе, возникают боли в мышцах, суставах и костях.
1. Hurry up! The bus is com. I don't want to miss it. 2. Can you drive? - No, but I am learning. My father teaches me. 3. The sun is shin now, but you think it will rain ater? 4. You saw my car keys anywhere? - No, I am looking for them, but I don't see hem. 5. When he awakes she sit by the window. She looked at something in the treet, but when he called her she turned and smiled at him. 6. As they walked along he road they heared a car coming from behind them. Tom turned round and hold p his hand. The car stoped. 7. I will spend a few days in London next week. 8. Look at that crowd. I am wondering what they waiting for. 9. What are you waiting for? – I am waiting for the shop to open. – But it will not open till 9.00. I know but I want to be ear- ly, as their sale will start today. 10. She said that she doesnt like her parents flat and trying to find another.
Объяснение:
мне богом дано
Currently, modern technologies offer people a lot of options how to brighten up their leisure time. The invention of gadgets led to the emergence of computer games that have firmly established themselves in the lives of both adults and children. You can hardly meet a modern person who has never played computer games, or did not know about their existence.
Argued that the virtual world carries a serious danger, as people fall under the gaming addiction, and spend all their free time in front of the monitor. Children cease to notice everything that surrounds them, they become aggressive and withdrawn. Each new game is better than the previous one, and captures with new characters, levels of difficulty and victories. It can be difficult for a child to break away from racing, shooting, labyrinths and he will not even think that you can click on a pause and continue later. He begins to live in the virtual world, he does not want to be distracted from the game, his appetite is lost, sleep is disturbed, deviations in the psyche occur.
The risk group primarily includes adolescents, the nature of which games have a negative impact. Unlike adults, they have no sense of proportion, and begin to resist when they are asked to turn off the computer or console. Such a passion detrimental effect on the study. Children begin to miss lessons, do not do their homework, do not want to think and reflect. Roughly behave with parents and teachers, become absent-minded and inattentive. They behave like heroes-invaders from computer games, and all those around them are killers, robots and zombies. The child loses the line between the real world and virtual reality.
Moreover, if you spend a lot of time at the computer, your eyesight starts to deteriorate, a person loses weight, there are pains in muscles, joints and bones.
Объяснение:
Перевод
В настоящее время современные технологии предлагают людям массу вариантов, как можно скрасить свой досуг. Изобретение гаджетов повлекло за собой появление компьютерных игр, которые прочно зарекомендовали себя в жизни как взрослых, так и детей. Сейчас вряд ли можно встретить современного человека, который бы ни разу не играл в компьютерные игры, или не знал об их существовании.
Бытует мнение, что виртуальный мир несет в себе серьезную опасность, так как люди попадают под игровую зависимость, и все свободное время проводят перед монитором. Дети перестают замечать все, что их окружает, делаются агрессивными и замкнутыми. Каждая новая игра оказывается лучше предыдущей, и захватывает новыми героями, уровнями сложности и победами. Ребенку бывает трудно оторваться от гонок, стрельбы, лабиринтов и он даже не подумает, что можно нажать на паузу и продолжить потом. Он начинает жить в виртуальном мире, ему не хочется отвлекаться от игры, пропадает аппетит, нарушается сон, происходят отклонения в психике.
В группу риска в первую очередь входят подростки, на характер которых игры оказывают негативное влияние. В отличии от взрослых они не имеют чувство меры, и начинают сопротивляться, когда от них требуют выключить компьютер или приставку. Подобное увлечение губительно сказывается на учёбе. Дети начинают пропускать уроки, не выполняют домашнее задание, не хотят думать и размышлять. Грубо ведут себя с родителям и учителями, становятся рассеянными и невнимательными. Они ведут себя как герои-захватчики из компьютерных игр, а все окружающие для них - киллеры, роботы и зомби. У ребёнка теряется грань между настоящим миром и виртуальной реальностью.
Более того, если проводить много времени за компьютером, начинает портиться зрение, человек теряет в весе, возникают боли в мышцах, суставах и костях.