B) Listen to the program angain and answer the following questions. 4) Is stress good or bad for people? b) What positive role can stress play in our life? c) What are the symptoms of stress? aj Is it easy to find the reasons for stress for each individual person? Why is it important to be able to control your stress? (так же к этому заданию был текст)
Stress is the reality of life that everybody deals with. Traffic jams, crowded transport, exams, losing keys, problems with friends or parents... In our busy, twenty-four hour connected life there's plenty to stress us out. But stress isn't always a bad thing. It's a natural, physical reaction of our body. Stress can make us more confident in difficult or dangerous situations and allow us to act quickly in the moment. Without this effect, humans wouldn't have survived this long. But if stress lasts for a long time, it can be really bad for your health. In a dangerous situation, stress will start your fight-or-run reactions and cause the following symptoms: fast heart-beat; faster breathing; tensed muscles; dry mouth. Everyone reacts to stress differently and it's very difficult to find out what stresses you personally. In most cases, it's rather obvious: a bad relationship, health problems, or a lot of work, for example. In other cases, finding the reason for your stress may be more difficult but possible. We need to learn how to control our stress to be able to juggle the many things going in our life. Keep a daily journal and record when something causes you undue stress. Then try to answer the following questions when stress arises: Is it a particular person or place that makes you stressed? When do I feel the most stressed during the day? Do I make bad decisions when I'm stressed? When you start to see these details, you'll be able to recognize what triggers stress for you, and you'll be better equipped to handle it.
It was a great day yesterday. My friends and I WENT to see a performance at the Bolshoi Theatre. You certainly know that the Bolshoi Theatre is the MOST FAMOUS theatre in Russia and probably in the world. But not everyone KNOWS the history of the Bolshoi Theatre. According to historical documents, it BEGAN in March 1776 when Prince Pyotr Urusov was granted Royal permission to build a public theatre in Moscow. Catherine II, Empress of Russia, was fond of arts. She DID NOT MIND having a new theatre in her country. The original building of the theatre had a hall with almost 1,000 seats, a stage and an orchestra pit. Directly over the stage there WERE boxes where the most noble fans of the theatre had their seats. The theatre has changed several times during ITS history. The building we can see today opened in 1825. It WAS DESIGNED by architect Andrei Mikhailov who was also the architect of the Maly Theatre. Since that time, the building has been rebuilt and renovated several times. Now it looks beautiful from the inside and outside. If I HAD the opportunity to go there more often, I would do it every week.
Лучшие Примеры Рекламы (И Что Сделало Их Успешными)
Так что немного сложно придумать только одну "лучшую" рекламу всех времен. Почему эти кампании одни из лучших за все время? Из-за влияния, которое они оказали на рост бренда, и потому, что им удается поразить какую-то универсальную истину, которая позволяет нам помнить эти кампании спустя годы после их первого начала. На самом деле, некоторые из нас, возможно, даже не были живы, когда эти кампании впервые вышли в эфир.
1. Nike: Просто Сделай Это.
Знаете ли вы, что когда-то продукт Nike обслуживал почти исключительно марафонцев? Затем появилось увлечение фитнесом - и люди в маркетинговом отделе Nike знали, что им нужно воспользоваться этим, чтобы превзойти своего главного конкурента, Reebok. (В то время Reebok продавал больше обуви, чем Nike). И вот, в конце 1980-х, Nike создал "Just Do It." кампания.
Это был удар.
В 1988 году продажи Nike составили 800 миллионов долларов, а к 1998 году превысили 9,2 миллиарда долларов. -Просто Сделай Это."был коротким и милым, но заключил все, что люди чувствовали, когда они упражнялись - и люди все еще чувствуют это чувство сегодня. Не хочешь пробежать пять миль? Просто сделай это. Не хочешь подняться на четыре лестничных пролета? Просто сделай это. Это лозунг, к которому мы все можем относиться: стремление выйти за пределы своих возможностей.
2. Кокс: доля Колу
Кампания Share a Coke началась в Австралии в 2011 году, когда Coca-Cola персонализировала каждую бутылку с 150 самыми популярными именами в стране. С тех пор США последовали этому примеру, напечатав первые имена на передней части своих бутылок и банок фирменным шрифтом Кока-Колы. Вы даже можете заказать пользовательские бутылки на сайте Coke, чтобы запросить такие вещи, как прозвища и логотипы колледжа.
Это была прорывная история в маркетинговой и рекламной индустрии. Многие потребители были очарованы им, в то время как другие были смущены им - зачем делать временный предмет таким личным? Pepsi даже выпустила контррекламу вскоре после начала кампании.
Тем не менее, Кока-Кола немедленно привлекла к себе внимание.
3. Старина Спайс: Человек, Которым Пахнет Твой Мужчина
Самая первая часть кампании Олд спайса "человек, которым может пахнуть твой мужчина", созданной Виденом Кеннеди и запущенной в феврале 2010 года, была следующей рекламой. Это стало вирусным успехом практически в одночасье.
Это видео имеет более 51 миллиона просмотров. Несколько месяцев спустя, в июне 2010 года, Олд Спайс снялась во второй рекламе с участием того же актера Исайи Мустафы. Мустафа быстро стал "Олд Спайс Гай", прозвище виден Кеннеди, капитализированное интерактивной видео кампанией, в которой Мустафа ответил на комментарии поклонников на Facebook, Twitter и других сайтах социальных сетей короткими персонализированными видео.
Примерно за два дня компания выпустила 186 персонализированных, сценарных и довольно забавных видео-ответов с участием Мустафы, отвечающего поклонникам в интернете. По данным Inc, эти видео увидели почти 11 миллионов просмотров, а Old Spice получил около 29 000 поклонников Facebook и 58 000 новых последователей Twitter.