BRADLEY HAD ALWAYS WANTED TO BE AN ARTIST. IT WAS SOMETHING HE'D FANTASISED 32 _ , BUT HAD NEVER REALLY EXPLORED. HE DECIDED, THOUGH, THAT HE COULD STILL TRY. HE WANTED TO ENROL IN A PAINTING CLASS AT A LOCAL COLLEGE, BUT HE RAN INTO A PROBLEM. £YOU HAVE TO TAKE OUR DESIGN AND DRAWING COURSES FIRST,’ THE ADMINISTRATOR TOLD HIM. LUCKILY IT WASN’T TOO LATE TO TAKE THOSE COURSES, BUT IT MEANT THAT BRADLEY WOULD HAVE TO 33 _ ASIDE TWICE AS MUCH TIME PER WEEK AS HE’D INTENDED. NEVERTHELESS, HE WAS EXCITED TO LEARN THE SKILLS.
HIS DESIGN COURSE PROVED TO BE CHALLENGING, BUT MANAGEABLE. THE DRAWING COURSE, HOWEVER, 34 _ OFF EASILY BUT SOON BECAME FRUSTRATING. IN THE FOURTH WEEK, THE PARTICIPANTS HAD TO DRAW ONE ANOTHER.
BRADLEY DREW A PORTRAIT OF HIS CLASSMATE, NICOLE. HE 35 _ INTENSELY AT HER FACE, TRYING TO DRAW THE NOSE, EYES AND CHEEKS CORRECTLY BUT THE PORTRAIT ENDED UP LOOKING MORE LIKE THAT OF AN ORANG-UTAN. I'M SORRY YOU LOOK MUCH NICER THAN THAT!’ HE SAID.
'IT’S OK,’ NICOLE REPLIED, SHOWING BRADLEY HER DRAWING. HE WAS RELIEVED TO SEE THAT HER PORTRAIT OF HIM LOOKED LIKE THE ORANG-UTAN’S BROTHER. ‘LOOKS AS IF GETTING FACIAL 36 _ CORRECT IS TRICKIER THAN WE THOUGHT,’ SHE JOKED.
WHILE FRUSTRATED AT TIMES, BRADLEY PERSISTED 37 _ HIS ARTWORK.
BY THE END OF THE COURSES, HE HAD SOME ACCOMPLISHMENTS PROUDLY 38 _ IN HIS HOME, AND OTHERS THAT WERE TOSSED INTO THE RECYCLING BIN.
32 1) ABOVE 2) ABOUT 3) ACROSS 4) AROUND
33 1) MAKE 2) TAKE 3) PLACE 4) PUT
34 1) OPENED 2) ENTERED 3) BEGAN 4) STARTED
35 1) OBSERVED 2) STARED 3) GLANCED 4) BROWSED
36 1) FEATURES 2) ELEMENTS 3) MARKS 4) TRAITS
37 1) OF 2) ON 3) WITH 4) TO
38 1) STATED 2) DISPLAYED 3) POSITIONED 4) LOCATED
32) 1) ABOVE
Обоснование: В данном контексте наиболее подходящим предлогом будет "above", так как мы говорим о чем-то, о чем он всегда мечтал, что-то, что было в его фантазиях, но он никогда не исследовал это.
34) 3) BEGAN
Обоснование: Он начал курс рисования, но ему было сложно и неприятно.
35) 2) STARED
Обоснование: Он смотрел интенсивно на ее лицо, пытаясь правильно нарисовать нос, глаза и щеки.
36) 1) FEATURES
Обоснование: В контексте задания речь идет о правильном воспроизведении черт лица, что делает это труднее, чем они предполагали.
37) 4) TO
Обоснование: Bradley упорствовал в своем искусстве, продолжая рисовать.
38) 2) DISPLAYED
Обоснование: У него были некоторые достижения, которыми он гордился и выставлял дома, а другие были выброшены в мусорку.
Версия 2:
32) 1) ABOVE
Обоснование: "Above" означает, что это было что-то, о чем он всегда мечтал, но не исследовал.
33) 2) TAKE
Обоснование: "Take aside" означает выделить больше времени на что-то.
34) 4) STARTED
Обоснование: Здесь используется просто время начала курса – "The drawing course started easily".
35) 2) STARED
Обоснование: Он смотрел интенсивно на лицо Николь, пытаясь нарисовать правильно нос, глаза и щеки.
36) 1) FEATURES
Обоснование: "Facial features" означает черты лица, которые они пытались нарисовать.
37) 4) TO
Обоснование: Bradley упорно продолжал свою работу над искусством.
38) 2) DISPLAYED
Обоснование: У него были достижения в искусстве, на которые он гордился и выставлял дома.