быстрее, назовите насекомое по этому диалогу. What have you got in there?
Iza
Flavio It's my new pet
Iza
Your new pet? I can't see a pet
Flavio Well, it's in there.
iza
What is it?
Flavio Guess.
Iza
Okay. Has it got wings?
Flavio No, it hasn't.
Iza
So it can't fly. Does it eat leaves?
Flavio Yes, it does.
Iza
it an insect?
Flavio Yes, it is
Iza
Why can't i see it? Is it very small?
Flavio Well, it's small but it isn't that small.
Iza
Can you see it?
Flavio Yes, I can.
Iza
Well, why can't see it? Ah, now I know
what your new pet is.
Flavio Okay. What is it then?
Iza
It's
He graduated from the parish school, technical school in Cherepovets. He worked as a hammerer, a fireman in the Volga shipping company. At this time there was acquaintance with the Chkalov aircraft that he was "sick" for life.
Chkalov joined the Red army and began work as a mechanic on repair of the aircraft.He qualified as a fighter pilot and was sent to Leningrad.
After a brilliant performance at the Central airfield in Moscow was transferred to Briansk flight commander.
Adopted a test pilot in Moscow organized in flight test Institute.
Experienced fighter and IS 16KB. On this plane in the summer of 1936 he made the long flight from Moscow to Kamchatka. And in June of the following year hosted a non-stop flight across the North pole to the USA, which surprised the whole world. The crew consisting of pilots Chkalov, G. Baidukov and Navigator A. Belyakov on the ANT-25 flew out from Moscow and landed in Vancouver.
The flight took 63 hours and 16 minutes. Each participant of the flights was awarded the title of Hero
Of The Soviet Union.
Chkalov died on 5 December 1938 near Moscow during a test of a fighter And-180. He was buried on red square in Moscow
( перевести его имя затрудняюсь )
Увы, мы не знаем родной язык, мы только пользуемся им. 2) Говорим, как птицы поют,- естественно и свободно, как придется. 3) Знать же язык, владеть им- значит охватить сознанием не одну лишь пользу слов и грамматики, но проникнуть в изначальную суть, в красоту и в высокую правду речи, понять не ощущением только или чувством, но и разумом, волей. 4)Понять,что именно язык- начало всех начал, что, приступая к делу и совершая дело, мы осмысляем все это словом, передавая открытое для себя другим.
5) Все чаще мы говорим об экологии среды и природы. 6) Среда же, созданная самим человеком, - не природа, это - его культура. 7) Можно даже сказать, что природа современного человека во многом объясняется его средой, его культурой. 8) Язык- важнейший компонент культуры. 9) И родной язык нуждается в охране и защите от всего, что грозит ему уничтожением.
B1. Из предложений 5-9 выпишите прилагательное в привосходной степени.
B2.из предложений 5-9 выпишите страдательное причастие
B3.среди предложений 1-4 найдите то,которое содержит три деепричастных оборота.
B4.укажите образование слова (важнейший) 8 предложение
B5.выпишите производный непроиводный предлог,сочинительный и подчинительный союзы;частицы.
B6.произвести синтаксический разбор, начертить схему предложения. Предложение (6)
Объяснение: