Card 1 What are some of the most serious problems of the world nowadays? (noise from cars and buses; destruction of wildlife and countryside beauty; shortage of natural resources; the growth of population; pollution in its many forms)
How do people damage the environment?
What can environmental pollution cause?
What can you do to protect our environment?
Card 2
1. How important is the environment for you?
2. What do you think is the biggest environmental problem (in the world or in KZ)?
3. How will global warming affect our lives?
4. What do you do to help the planet?
Card 3
What kinds of pollution do you know?
Which part of the natural environment do you feel is in the most danger? Why do you think this is true? Air / Water / Animals / Plants and trees / Global warming. Please explain.
Эти оба слова переводятся - сколько?
How many берётся с исчисляемыми существительными ( с теми, которые можно сосчитать) : Например, How many students are there in your group?
- Сколько студентов в вашей группе? (Студентов можно посчитать.) Глагол берётся в форме множественного числа.
Другой пример, How much water (milk/meat/bread/butter/cheese/) is there in the refrigerator? -Сколько воды (молока, мяса, хлеба, масла, сыра) в
холодильнике. Все продукты, жидкости, материалы и т.п. относятся к
неисчисляемым существительным. С ними берём How much и глагол в единственном числе.