Coral reefs are structures of hard rocks that can be found in warm shallow sea water. They are formed by corals, small plant-like animals that live in large groups. Coral reefs are 1) to an amazing variety of plants and fish. Indeed, coral reefs are so rich in colour and variety that they have been 2) the ‘tropical rainforests of the sea.’
Sadly, 3) like rainforests, coral reefs are under threat from human activities. Climate change, overfishing and ocean pollution are 4) serious damage to coral reefs all over the world. Already, scientists estimate that 10% of the world’s coral reefs no 5) exist and an incredible 60% are endangered. The problem 6) in the fact that coral reefs are very sensitive to changes in water temperature. Climate change, which is 7) to significantly raise water temperatures in the next few decades, could cause serious 8) to the world’s coral reefs.
There are a 9) of things you can do to help protect coral reefs. For example, you could volunteer for a coral reef cleanup. Also, 10) care not to harm coral reefs when you go diving, snorkeling or sailing. Coral reefs are among the most beautiful ecosystems in the world and it’s up to us to save them!
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. A. residence A. called A. right A. producing A. further A. occurs A. expected A. hurt A. total A. make B. address B. described B. just B. causing B. more B. stays B. imagined B. harm B. amount B. take C. home C. identified C. same C. beginning C. extra C. lies C. guessed C. injury C. figure C. do D. house D. recognised D equal D. developing D. longer D. deals D. accepted D. wound D. number D. be
Формы работы обучающихся: групповая, в парах, самостоятельная работа, фронтальная.
Цели:
социокультурный аспект: дальнейшее знакомство с темой «Семья», знакомство с семьями английских детей, знакомство с выражениями I have got… I have not got…;
развивающий аспект: развитие языковых к догадке, имитации, логическому изложению; развитие к решению речемыслительных задач, формулированию выводов; развитие внимания, памяти, мышления; развитие компенсаторных умений: использовать языковую догадку при чтении и аудировании;
воспитательный аспект: воспитание уважительного отношения к членам своей семьи на примере семей Майка и Хелен;
учебный аспект: формирование грамматических и лексических навыков, развитие умения читать и понимать речь на слух с полным пониманием содержания.
Сопутствующая задача: развитие монологической речи, совершенствование навыков чтения по транскрипции.
Языковой материал:
лексический: a mother, a father, a grandma, a grandpa, a brother, a sister, a nurse;
грамматический: глагол have got в утвердительных и отрицательных предложениях (I`ve got, I haven`t got)
Планируемые образовательные результаты:
- предметные: уметь представлять и описывать свою семью, употребляя лексические единицы по теме « Семья»,
- личностные: проявлять уважительное отношение к своей семье,
-метапредметные : у учащихся будут развиваться языковые к слуховой и зрительной дифференциации; учащиеся смогут осознанно строить свое высказывание по теме «Моя семья» с учетом грамматических норм английского языка.
Оборудование: учебник, рабочая тетрадь, карточки c заданиями, семейные фотографии, карточки для рефлексии, компьютер,