Date: Grade: VIII
Name:
Progress Test N 3
I. Use the Present Perfect or Past Simple: /10points/
1. A: What’s wrong? B: I (break) a glass!
2. I (be) in London for three years. I love it here.
3. We (see) Julie last night.
4. When the boss walked into the room, we (know) someone was going to get fired.
5. The children (break) a window in the school last week.
6. Julie (arrive)! Come and say hello!
7. He (see) that film last year.
8. Lucy (break) her leg, so she can’t go skiing.
9. They (be) cold when they (arrive) home.
II. Complete the sentences with was/were able to or could : /10points/
1. My grandpa was very clever. He speak five languages.
2. The fire spread quickly, but everyone escape.
3. He hurt his leg, so he (not walk) very well.
4. She wasn’t at home when I called but I contact her at her office.
5. They didn’t have any tomatoes in the first store I went to, but I get some in the next one.
6. My grandmother loved music. She play the piano very well.
7. They boy fell into the river, but fortunately we rescue him.
8. I swim when I was 4.
9. He tried very hard but he swim back to the boat .
10. We put out the fire before much damage was done.
III. Use was/were or did: /10points/
1. Where you spend last holidays? 2. How many people there at Helen’s party yesterday? 3.When she buy her new car? 4. How much the dress you bought last week? 5. they invite you to dinner last Sunday? 6. your sister happy when she opened the present? 7. When you write her a letter? 8. you watch the football match? 9. his parents on time at the station last night? 10.What she think about the project?
IV. Use Past Simple Tense: /10points/
Juliet (be) desperate and (ask) Friar Laurence for help. He (give)her a sleeping potion to make her sleep for 42 hours. During that time, the Friar would send the message
to Romeo so that he (can) return to Verona and take Juliet away from her tomb. Juliet returned home and (agree) to marry Paris. Her father was so happy that he decided to move the wedding to the very next day. Juliet was forced to drink the potion that night, so there was less time for the message to reach Romeo.
The Capulets were devastated and placed her in the family tomb. Unfortunately, Romeo
never (get) the Friar’s message, but he (hear) about Juliet’s death instead. He was so desperate that he bought poison and returned to Verona. He went to Juliet’s tomb, (meet) Paris there, and killed him. Still thinking that Juliet was dead, he ( take) the poison and died. When Juliet (wake) up and saw Romeo’s dead body, she killed herself with his dagger.
V. Fill in : /5points/
to g…….. married
to have a r…………………………
to become in………………………
to protest against v………………….
to get d……………………..
VI. Use the given words. One is extra: /5points/
career friendship poverty exhibition blind retire
1. Finally their turned into something serious like love.
2. After twenty years of hard work he decided to give up his.
3. They all lived in and the only things they had were their rags.
4. My friend and his wife first met each other on a date.
5. Why did he from his career at his early age?
VII. Make an object question or a subject question. /5points/
1. David has lost his wallet.
2. The teenagers enjoyed the party.
3. The food was on the table.
4. William has visited Spain.
5. They bought a new house.
Total:/……………../55points/
Объяснение:
Il- употребляется со словами, начинающимися с согласной l:
Logical – illogical (логичный – нелогичный); legible – illegible (разборчивый о почерке – неразборчивый).
Ir- употребляется со словами, начинающимися с согласной r:
Responsible – irresponsible (ответственный – безответственный); replaceable – irreplaceable (заменимый – незаменимый).
Im- как правило употребляется перед прилагательными, начинающимися с согласной р:
Polite – impolite (вежливый – невежливый); personal – impersonal (личный – безличный).
In- чаще всего употребляется:
Перед сочетанием букв ас: accurate – inaccurate (точный – неточный); active – inactive (активный – неактивный). HO unacceptable – неприемлемый.
Перед согласным с: coherent – incoherent (связный – бессвязный не Исключения: informal – неформальный; inarticulate – невнятный.
С префиксом un- можно образовать наибольшее количество слов с противоположным значением, также он является основным при образовании отрицания у глаголов. К сожалению, не существует четкого правила, когда и где его нужно употреблять. Поэтому слова с этим префиксом нужно запоминать. Но существуют некоторые частные случаи, которые могут вам Чаще всего употребляется перед гласными в прилагательных и причастиях: usable – unusable (годный – непригодный); attractive – unattractive (привлекательный – непривлекательный).
Перед согласными: bearable – unbearable (выносимые – невыносимые); daunted – undaunted (пугающий – неустрашимый); welcoming – unwelcoming (дружелюбный – недружелюбный); natural – unnatural (естественный – неестественный).
Глаголы с un- чаще всего имеют не отрицательное значение, а противоположное: do – undo (застегивать – расстёгивать); chain – unchain (сковывать – освобождать).
Префикс dis- может внести немного путаницы в употребление отрицательных приставок, т. к. dis- может употребляться перед гласными, также как и некоторые другие приставки. В случае с dis- нужно запомнить, когда его употребляют:
Прилагательные и причастия: advantageous – disadvantageous (преимущественный – невыгодный); organized – disorganized (организованный – неорганизованный).
Слова, начинающиеся с произносимой h: harmonious – disharmonious (гармоничный – негармоничный); heartened – disheartened (воодушевлённый – унылый).
С некоторыми словами, начинающимися с согласной: passionate – dispassionate (страстный – бесстрастный); respectful – disrespectful (уважительный – неуважительный).
С существительными и глаголами: dissatisfy – не удовлетворять; disabuse – выводить из заблуждений; disability – инвалидность.
Для того чтобы лучше запомнить приставу mis- ассоциируйте ее с чем-то «неправильным», «ошибочным», т. к. чаще всего она именно в этом значении употребляется, mis- работает только с существительными, глаголами и причастиями:
Misfortune – неудача; misdial – набрать неправильный номер; misleading – вводящий в заблуждение.
Последний префикс non- употребляется довольно редко, он происходит от частицы no, иногда может заменять другие префиксы (например un-):
Unprofessional – nonprofessional (непрофессиональный); nonrecoverable – unrecoverable (не восстановляемые).
Эти небольшие правила смогут облегчить для вас понимание употребления префиксов с отрицательным значением, но, к сожалению, существует очень много исключений, которые необходимо запоминать. Если у вас есть возможность, то лучше всего каждый отдельный случай смотреть в словаре.Всё об этом