В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Д
Другие предметы
Х
Химия
М
Музыка
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
Р
Русский язык
У
Українська література
Ф
Французский язык
П
Психология
А
Алгебра
О
Обществознание
М
МХК
В
Видео-ответы
Г
География
П
Право
Г
Геометрия
А
Английский язык
И
Информатика
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История
cobaka2705
cobaka2705
26.05.2022 17:08 •  Английский язык

Доклад для 1 модуля, 8 класс Spotlight

Показать ответ
Ответ:
egn96637
egn96637
12.05.2020 13:14
1. Next year I will be a senior lieutenant.
В следующем году я стану старшим лейтенантом.

2. Yesterday the weather was fine.
Вчера погода была отличная.

3. The work of a police officer is noble and necessary.
Работа полицейского благородная и нужная.

4. We are fond of reading.
Мы очень любим читать.

5. I am a detective.
Я детектив.

2. Употребите соответствующую форму глагола to have и переведите предложения:
1. We usually have much work to do.
У нас обычно очень много работы.

2. I will have a test tomorrow.
Завтра я буду сдавать тесты.

3. The Browns have 2 daughters.
У Браунов 2 дочери.

4. Mr. Smith has many hobbies.
У мистера Смита очень много увлечений.

5. Bob has many questions to ask.
У Боба очень много вопросов.

3. Замените подлежащее соответствующим личным местоимением и переведите предложения:
1. They like to ride a bicycle.
Они любят кататься на велосипеде.

2. It has 3 buildings.
В нем есть 3 здания.

3. He lives in the country.
Он живет в селе.
4. She wants to become a lawyer.
Она хочет стать юристом.

5. We often go to the museums.
Мы часто ходим в музеи.

4. Замените местоимение, указанное в скобках, соответствующим притяжательным местоимением и переведите предложения: 
1. Harry does his work well.
Гарри хорошо выполняет свою работу.
2. My friends often spend their spare time in a gym.
Мои друзья часто проводят свободное время в спортивном зале.
3. Leave your coat in the cloakroom, please. I don’t know your address.
Оставьте свое пальто в гардеробной Я не знаю вашего адреса.
4. Our teacher knows our names.
Наш учитель знает наши имена.

5. Поставьте личные местоимения в форму объектного падежа и пе-реведите предложения:
1. This is my book. You may use it.
Это моя книга. Ты можешь использовать ее.
2. I usually meet him in the park.
Я обычно встречаю его в парке.

3. Please, give me my bag.
дай мне мой портфель.

4. Tom wants to help them.
Том хочет им.

5. My mother likes to cook. You can see her in the kitchen now.
Моя мама любит готовить. Сейчас ты можешь найти ее на кухне.

6. Употребите подчеркнутое существительное в форме множественно-го числа, произведите необходимые изменения и переведите предложе-ния:
1. His friends are teachers.
Его друзья - преподаватели.
2. Put the knifes into the cupboard.

Положи ножи в шкаф.
3. These women often visit London.
Эти дамы часто посещают Лондон.
4. Mary has children. 
У Мэри есть дети.
5. I saw foxes in the Zoo.
Я видел лис в зоопарке.

7. Употребите вместо точек оборот there is/there are и переведите пред-ложения:
1. Is there a flower in the vase? 
Есть ли в вазе цветок?
2. Are there many students in your group?
Много ли студентов в твоей группе?
3. There is green grass in the fields.
В полях много зеленой травы.
4. There are few English books in our library.
В нашей библиотеке мало книг на английском языке.
5. There is a little coffee in my cup.
В моей чашке совсем мало кофе.

8. Употребите нужную форму глагола и переведите предложения: 
1. I usually take my dog for a walk in the morning and in the evening.
Я обычно выгуливаю свою собаку утром и вечером.
2. Ben always tells funny stories.
Бен всегда рассказывает смешные истории.
3. Last month my wife spent much money on clothes.
В месяце моя жена потратила много денег на одежду.
4. Next week my holidays will begin.
На следующей неделе начнутся мои каникулы.
5. We switched on the light because it was dark.
Мы включили свет, потому что было темно.

9. Поставьте предложения в отрицательную форму и переведите их:
1. Fred didn't visit British Museum when he was in London.
Фред не посетил Британский музей, когда он был в Лондоне.
2. Tim doesn't read The Times every morning.
Тим не читает The Times каждое утро.
3. Molly and Steve don't go to the theater every Friday.
Молли и Стив не ходят в театр каждую пятницу.
4. Susan will not study Spanish.
Сьюзан не будет учить испанский.
5. My friends don't live in the Far East.
Мои друзья не живут на Дальнем востоке.

10. Задайте вопросы к предложениям: 
1. Chris is fond of reading. (Is Chris fond of reading ?)
2. Many people speak English well. (Who speaks English well ?)
3. Jack helps his wife every day. (Does Jack help his wife every day ?)
4. Linda studied law at the college. (What did Linda study at the college ?)
5. The competitions will take place on the stadium. (Where will the competitions take place on ?)

11. Употребите подходящий по смыслу модальный глагол:
1. What can I do for you?
2. Where should I turn to get to the Metro station?
0,0(0 оценок)
Ответ:
Friendship horse and rights
has more than one HUNDRED
years. The horse has long been
occupies a special position
in the human soul. It
noble animal
helps, delights and even
treat people. Not
it is surprising that such
special relationship
between horse and man
begin to emerge even With
childhood and help in this
children's toy.
As it often happens, little men
they are trained during the game. So ,
one of the original applications
of rocking horses in the middle Ages
was associated with horseback riding lessons.
This toy not only entertains, but also teaches
balance, so necessary for riding
drive's. indeed, after all In
The middle ages the horse was a huge
the value of human life.
Middle ages-the era of knights,
beautiful ladies and war horses. And hard
to imagine without riders.
Meanwhile, the history of rocking horses
it began much earlier in the fifth century
in Greece. BY XVI THE XVI! for centuries horses-
rocking found the usual appearance.
However, wide spread
rocking horses received only thanks
English nobles only in the 19th century. In
that time it was for the most part
toy future kings or nobles
noble themselves rocking-horses
were made by masters of carving! on
tree and richly decorated.
The rich history of toys can not
to abound with myths and legends. More
all of them gathered together in his story
(wooden horseshoe Spanish writer
Fernando X. Mm. Dominguez Gonzalez.
So, it is believed that Genghis Khan,
before becoming the conqueror of many
peoples, which feared in the most
remote, known at that time, corners
land, honed its character and its
imagination on the rump of one of the
wooden horse. In the legend
it is said that he never left
its a wooden horse, and even in the most
far cold steppes, she held
a place of honor in his tent.
another famous commander in childhood
could not imagine his existence without this
legendary toy. As legend has it,
Alexander the great, when he was
a child couldn't sleep, not galloping
a few hours on his wooden
horse.
Few people know that one of the legendary
historical Spanish heroes Rodrigo
Diaz de Vivar, known under the name of *Led
- Conqueror, got acquainted with his
the future wife of Jimeno when they were
children. It happened during a visit to
the castle of one of their common relatives.
Both stubborn, with character, began to fight
for the right, who the first will climb on
beautiful wooden horse, which
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота