это СОР Задания Заполните таблицу «Прикладное искусство казахского народа»
№
Виды ремесел
Какое сырье использовали
Какие изделия производили
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Критерии
оценивания
№ задания
Дескрипторы
Обучающийся
Описывает ценность и значимость обычаев и традиций
1
определяет 1-ю характерную особенность обычаев и традиций казахского народа;
1
определяет 2-ю характерную особенность обычаев и традиций казахского народа;
1
определяет 3-ю характерную особенность обычаев и традиций казахского народа;
1
определяет 4-ю характерную особенность обычаев и традиций казахского народа;
1
определяет 5-ю характерную особенность обычаев и традиций казахского народа;
1
Анализирует достижения прикладного искусства
2
указывает достижение прикладного искусства казахского народа;
1
описывает влияния достижений на материальную культуру казахов;
1
пишет аргументированный вывод;
1
3
определяет название орнамента;
1
определяетсмысловое значениеданного орнаментального мотива.
1
Всего
10
Буду писать только ответы:
1. take cover
an emergency plan
a torch
2.take over
place
emergency plan
3.emergency plan
take cover
electrical wires
4. an earthquake- take cover under seats...
a hurricane- check your supplies...
a thunderstorm-do not touch anything metal
5.when the shaking stops quickly leave the building
during an earthquake people should keep calm
students must be grouped together at the evaluation area
6. equipment
torch
take cover
7.harm
cigarettes
rules
8.false
true
true
9.rule 3
rule 1
rule 2
Проверено в ом,можно лучший ответ )))
We also built new classrooms. If we hadn't built new classrooms, pupils wouldn't have been able to study.
We put up new streetlights. If we hadn't put up new streetlights, nobody would have been able to drive at night.
We built a sports complex. If we hadn't built a sports complex, children wouldn't have trained.
We built a health centre. If we hadn't built a health centre, people wouldn't have been able to get proper medical care.
Vote for us again.
Now it's time to clean our streets and yards.
It's time to build playgrounds for kids.
It's time to open libraries for pupils.
It's time to organise clean water in the mahalla.