Ex. 1.Choose the right verb forms to complete the sentences.
1. It is the first time Adrian (saw/has seen) has Seen snow.
2. We (bought/have bought) a new dishwasher the other day.
3. My sister (fell/has fallen) off her bike lately.
4. They (came/have come) back just now.
5. We (heard/have heard) this tune many times.
Ex. 2. Используй суффиксы –an, -al, -ing, -ly, -less, -tion и приставку -un, чтобы образовать новые слова. Впиши их в предложения.
1. The sun was shining in the blue sky. (bright)
2. The sky was blue and . (cloud)
3. There are a lot of s in English. (borrow)
4. Have you finished your yet? (translate)
5. This song is with my classmates. (popular) We don’t like it.
6. Carla’s speech was very . (emotion)
7. Paul has already visited five cities. (Canada)
Ex. 3. Choose the right form to complete the sentences.
1) My little brother has never (swam/swum) in the sea.
2) I am learning English because I hope it will be (useful/ useless) to me.
3) Our teacher usually hands (in/ out/ back) our exercise books when classes begin.
4) I borrowed this book (to/ from/ out) my uncle.
5) Never talk (into / over / back) to me again!
6) If you (come / will come) tomorrow, you (see / will see) Jane.
7) The teacher asked us to hand (in/ out/ back/ over) our papers on Friday.
8) We`re such (-/ a/ an) good friends.
Ex. 4. Complete the sentences. Use Present Perfect
1) Mum (not, give) my lunch yet.
2) We (finish) our project.
3) You (read) the text?
4) They (write) Test Five.
Ex. 5. Form questions and negations.
1) She has already seen the new film.
2) We have taken so many pictures of Central Park.
3. Fill in the gaps with the correct form of the Present Indefinite of the verb in brackets.
This block…memory, mainframe and other devices(include)
A computer programmer…the computer to do the work by writing a program (teach)
By using computer people…large amount of time in business (save)
The size of the web…on 10 per sent every month (increase)
We… in a multimedia society (live)
A computer…3 types of work: it…the information, it….and…that information, and…you the result of processing (do, receive, process, change, give)
Sometimes a computer ...(freeze).
You…RAM and video memory in megabytes (measure).
These keys…the cursor around the screen (move)
С компьютеров, Интернет прочно вошел в нашу жизнь. Она стала неотъемлемой частью жизни каждого человека. Сейчас люди не могут прожить и дня без проверки почты и посещение их любимых веб-сайтах. Интернет-это не только в повседневной работе, оно также другой мир, в котором есть почтовые ящики, библиотек, фото-галереи, игры, магазины. С Интернета люди могут путешествовать по разным городам, посещение туристических местах, общаться с людьми.
В последнее время многие люди задают вопрос: " Является Интернет-вредно или полезно? ". Я думаю, что на этот вопрос нет определенного ответа. В самом деле, с одной стороны, Интернет-это очень хорошая и полезная вещь. И с другой стороны, она имеет много негативных функций: зависимость, трата времени, денег, здоровья.
Конечно, Интернет не может быть отличным в поиске необходимой информации. Но если мы тратим много времени на Интернет у нас будут проблемы. Мы теряем связь с реальным миром, попадают в полную зависимость от компьютера. Я думаю, что важно научиться различать грань между реальной жизнью и жизнью в Интернете. Для этого необходимо, чтобы понять, что действительно важно для вас в Интернете, а что нет . И тогда Интернет не будет страшного врага, но и незаменимым