Exercise 1 ( )
Divide the following nouns into two groups: food and drinks / kitchen tools.
Juice, biscuit, spoon, banana, rolling pin, grater, sugar basin, pie, bread, plate, whisk, knife, sandwich, cheese, glass, teapot, cup, rice, apron, oven mittens
Примечание:
Read all the words carefully and think which group they belong to. If there are words you don’t understand, use a dictionary. Внимательно прочитайте все слова и подумайте, к какой группе они относятся. Если есть слова, значение которых не совсем ясно, обратитесь к словарю.
You can do this task in several ways: you can draw a table and distribute the words between two columns, you can do it on your computer, or you can write down the name of each category and then the words which refer to it. Вы можете выполнить задание несколькими можно нарисовать таблицу и распределить слова по двум колонкам, можно выполнить задание на компьютере, а можно записать название каждой категории, а затем слова, которые к ней относятся.
For this task you can get 20 points, 1 point for each correct answer. За это задание вы можете получить по за каждый правильный ответ.
Exercise 2 ( )
Speak about your food preferences. Record your answer (audio or video). Speak at least for 1 minute. Make full sentences using the Present Perfect/Perfect Continuous tense, the modal verb “Should”, and Vocabulary on the topic “Food and drinks”/ “Kitchen tools”, etc.
The following questions will help you. It’s not necessary to answer all of them, just use them to
think about what you will say and the language you will need.
What is the most unusual thing you have ever tried?
What is your favourite home-made dish?
How long have you/ has your mother/father/sister/brother been cooking it?
What ingredients/kitchen tools do you need to make this dish?
How is it cooked? (Use “should” to give advice on how to prepare the dish)
Примечание:
Read the questions carefully and draw up a plan before you start recording your answer. Внимательно прочитайте во и составьте план прежде, чем запишете свой ответ на аудио/видео.
To get a higher mark try to use the active vocabulary of the previous lessons. Чтобы получить высокую оценку, старайтесь использовать активную лексику предыдущих уроков.
Speak clearly so that the teacher can hear and understand you. Говорите четко, чтобы учитель мог понять вашу речь.
Try not to make long pauses. Старайтесь говорить без долгих пауз.
Remember to use linking words (for example, in my opinion, as for my favourite dish, by the way, besides, etc.) Не забывайте использовать слова-связки (например, по-моему, что касается моего любимого блюда, кстати, кроме того, и т.д.).
Первое задание выполнять не надо нужно использовать слова из него.
Записывать на аудио или видео тоже не надо напишите ответы, а я сама запишу. Всем заранее, кто по-нормальному ответил!
не знаю не понимаю.!.!