Exercise 1 ( ).
Unscramble the names of dishes and drinks.
a.jpg
Примечание:
If you are not sure how to write the names of the dishes and drinks, revise the material of the lesson ‘Tastes and dishes’ or check the dictionary. Если вы не уверены, как писать названия напитков или блюд, вернитесь к материалу урока ‘Tastes and dishes’ или сверьтесь со словарем.
You can complete this task the following way: just list all your answers one by one. Вы можете выполнить данное задание следующим образом: просто перечислить свои ответы один за другим.
Once you have written your answers, read through them once again for double-checking. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте их еще раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
For this task you can get 9 points: 0,5 point for each correct answer. За данное задание вы можете получить по 0, за каждый правильный ответ.
Good luck! Удачи!
Exercise 2 ( ).
Now complete the menu with the words from Exercise 1.
bn.jpg
Примечание:
If you are not sure how to divide the names of the dishes and drinks, revise the material of the lesson ‘Tastes and dishes’ or check the dictionary. Если вы не уверены, как распределить названия напитков или блюд, вернитесь к материалу урока ‘Tastes and dishes’ или сверьтесь со словарем.
Keep in mind that some dishes can belong to different groups. Помните, что некоторые блюда могут относиться к разным группам.
You can complete this task the following way: write the name of the group and list all the dishes that belong to it. Вы можете выполнить данное задание следующим образом: написать наименование группы и перечислить все блюда, которые относятся к ней.
Pay attention to the spelling. Обращайте внимание на написание слов.
Once you have written your answers, read through them once again for double-checking. После того, как вы напишете свои ответы, прочитайте их еще раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
For this task you can get 12 points. За данное задание вы можете получить
Good luck! Удачи!
Exercise 3 ( ).
Open the brackets and put the verbs into Present Simple, Present Continuous or Past Simple.
1. I (to be) ill yesterday and (not to know) what to do. 2. Mike always (to do) his homework in the evening. 3. It (to be) November now. It (to get) colder, the days (to get) shorter. It often (to rain). 4. We (to have) a good time last summer there. 5. I can’t go for a walk because I (to do) my homework. I (to want) to go for a walk very much, because I (not to go) for a walk yesterday. 6. Don't go to Nick's place now, he (to work). 7. He usually (to play) in the yard at this time, and now he (not to be) there.
Примечание:
If you are not sure how to write the forms of the verbs, revise the material of the lesson ‘Present Simple, Present Continuous, Past Simple’. Если вы не уверены, как писать формы глаголов, вернитесь к материалу урока ‘Present Simple, Present Continuous, Past Simple’.
You can complete this task the following way: rewrite the whole sentences with the correct forms of the verbs or just put the number of the sentence and write down correct forms of the verbs. If you choose to rewrite the whole sentences, don`t forget to highlight the inserted verbs. Вы можете выполнить данное задание следующим образом: переписать полностью все предложение с правильными формами глаголов или просто указать номер предложения и написать правильные глагольные формы. Если вы переписываете задания полностью, не забудьте выделить вставленные глаголы.
Pay attention to the spelling. Обращайте внимание на написание слов.
Once you have written your answers, read through them once again for double-checking. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте их еще раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
For this task you can get 14 points: 1 point for each correct answer. За данное задание вы можете получить по за каждый правильный ответ.
Good luck! Удачи!
In June I went to the seaside with my parents. The water in the Black Sea was very warm. We swam and sunbathed. There were different kinds of entertainments there. Best of all I liked water scooters and discos. We also played volleyball on the beach and made sculptures of sand.
Then I spent two weeks in the summer camp. I made a lot of new friends. Every day we enjoyed something special - games, competitions, performances.
There was no river, but there was a swimming pool where we could swim. We had discos every night. It was a real fun.
In August I visited my grandparents. There I enjoyed fresh air and helped my grandparents to dig the garden, to gather fruit and vegetables. I went fishing with my grandfather.
During my summer holidays I made new friends, read a lot of interesting books, knew many useful things.
ПЕРЕВОД.
В России система образования начинается с детского сада, куда дети ходят до шестилетнего возраста. С 6 до 9 лет дети посещают начальную школу, где изучают элементарную математику, учатся читать, писать и считать. Следующая степень образования в России это средняя школа, в которой дети могут окончить 9 классов или 11. После окончания 9 класса ученики могут продолжить получать образование в школе или в техникуме, они могут поступить в колледж или училище. После окончания полной средней школы ученики могут обучаться в институтах и университетах страны. Главное, хорошо сдать выпускные экзамены. Образование в России бесплатное, но бюджетных мест всем ученикам не хватает, поэтому в каждом учебном заведении есть коммерческие отделения, где могут получать образование те студенты, у родителей которых есть такая финансовая возможность.