Fill in the gaps and comment on the points of view.
my is to become an interpreter, but i am not against teaching either. though i am still a student i give private classes and think that teaching is very : it’s a great pleasure to see the results of your work. in this profession the thing is to every student, to realize what way of teaching will be the best for him. another thing, which is also is mutual trust. if the students don’t trust their teacher, if he is not an person for them, the teacher won’t be able to students to achieve their (rewarding, exemplary, reach, foremost, burning desire, encourage, essential, lofty goals).
2. i’m sure i’m not cut out for teaching. every teacher should have such qualities asand but i lack them. i can’t stand small kids running and screaming around. i’m disturbed by their behaviour and feel no or for them. this profession requires a lot of but i’m sure that all my efforts will be and i won’t teach them anything.
Я считаю что Русский язык — это не просто предмет изучения, он также и средство изучения других предметов, познания окружающей действительности, мощное орудие саморазвития и социализации человека. Особый статус русского языка среди предметов гуманитарного цикла в общеобразовательной школе обусловлен его функциями в жизни общества и каждого человека. Благодаря языку люди могут общаться, получать и хранить информацию, приобщаться к культуре, истории народа, художественной литературе. Известно, что мы живем в большей степени в мире слов, нежели в мире предметов и явлений. Поэтому при преподавании русского языка мы должны не только давать сведения о русском языке, учить использовать его в разных ситуациях, но и учить самим добывать знания, размышляя над языковыми фактами в их реальном функционировании, сопоставляя
их и делая выводы. Поэтому я согласна с высказыванием Абая Кунанбаева о русском языке.
106 или больше слов. Писала сама. И ещё там есть глаголы с безударными личными окончаниями. Надеюсь
4 Complete the exchanges using the present perfect or the past simple
1 A: I(bought) Fiona a birthday present yesterday.
B: Really? I (have not got) her anything yet.
2 A: (Have you/ever/visited) the Taj Mahal?
B: Yes, I (went) there in 2010.
3 A: I took part in a Mexican festival last summer.
B. You're so lucky! I (have never/been) to Mexico.
4 A: Max (has just/graduated) from university.
B: That's great! He (studied) really hard for his exams last month.
5 A: Laura (has already chosen) her costume for the parade.
B: I know. She (showed) it to me last night - it's beautiful.