В
Все
М
Математика
О
ОБЖ
У
Українська мова
Х
Химия
Д
Другие предметы
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
М
Музыка
Э
Экономика
Ф
Физика
Б
Биология
О
Окружающий мир
У
Українська література
Р
Русский язык
Ф
Французский язык
П
Психология
О
Обществознание
А
Алгебра
М
МХК
Г
География
И
Информатика
П
Право
А
Английский язык
Г
Геометрия
Қ
Қазақ тiлi
Л
Литература
И
История
Урок541
Урок541
02.02.2021 14:07 •  Английский язык

Grade 5 TERM 2 

Tasks for the Summative Assessment for the term 2

Duration of the summative assessment – 40 minutes

Reading – 20 minutes

Writing – 20 minutes   

Total marks- 15

The structure of the summative assessment

This Summative Assessment consists of 15 questions: reading and writing.

 Different types of tasks are used in the Summative Assessment for the term.

Reading – True/False task and questions on the topic «My Job ».

Writing – write 5 sentences on chosen picture of professions and write the times.

READING 

Task. 1 Read the text again and write next to the sentences True/False according to the text. 

“My job”

  I work in an office as a secretary for a big building corporation. The office is in the centre of the city. I usually get there by bus. I spend most of the time working at the computer. My usual duties are typing documents, preparing them for our managing director, answering phone calls and arranging business appointments. I am also responsible for giving new correspondence and fresh newspapers to the managing director, sending faxes or e-mails. Sometimes I translate letters from English into Russian. I am in charge of greeting visitors and offering them tea or coffee too. It is also my duty to arrange travel and hotel accommodation for the boss’s convenient business trips. We have lunch at 1 o’clock and I usually go to a café which is situated in the next building. If I am not too busy I can have one or two short coffee-breaks during the day. I work full-time from Monday to Friday, so I am in my office until 5 p.m. At the end of every day I get new tasks and take notes for the next day from the managing director and ask him some possible questions.

1. She works in an office as a secretary for a big building corporation.                      True/False

2. She doesn’t spend most of the time working at the computer.                                 True/False

3. She doesn’t translate letters from English into Russian.                                           True/False

4. She works full-time from Monday to Friday, so she is in her office until 5 p.m.     True/False

5. She has lunch at 1 o’clock and she usually goes to a café.                                        True/False

Total [5] 

Descriptor 

  A learner 

reads the text for general and specific information; 

identifies true and false sentences and writes down True or False next to the sentences.

WRITING 

Task. 2 Choose ONE of the pictures and describe it. Answer the questions: 

Who is on the picture? 

What does he/she do? 

Where does he/she work? 

Who does he/she work with? 

Do you like this profession? Why? / Why not? 

             

       

Total [5] 

Descriptor     A learner

gives full answers to following questions

Write the time the clock shows

Total [5] 

Total marks __/15 ​

Показать ответ
Ответ:
AlinaFirdysovna5
AlinaFirdysovna5
10.01.2020 08:58

Я записываю словарные заметки на странице 147-148 в тетрадь вашего словаря. II Прочитайте текст I, текст II и ответьте на во Почему Бен Смит так ужасно устал, когда возвращался домой? 2. Почему июнь лучезарно улыбался? 3. Какую мечту осуществил июнь? 4. Какова была идея Пенни провести этот вечер? 5. Почему Бен завидовал своей дочери? 6. Что вы думаете об отношении Бена к июню? 7. Что можно сказать о погоде? 8. Почему Бену пришлось сойти с автобуса? 9. Как случилось, что Бен мимо театра? 10. Почему человек у двери не впустил Бена? 11. Кто ситуацию в тот момент? 12. Легко ли было Бену найти свое место? Почему? 13. Почему Бену и Джун было трудно понять сюжет пьесы? 14. Почему Бен решил поехать на обратном пути? 15. Почему путешествие оказалось довольно дорогим? 16. Что поразило Бена, когда он говорил со своей дочерью о телевизора?

Объяснение:перевод

0,0(0 оценок)
Ответ:
dimidom56
dimidom56
10.01.2020 08:58

1. Почему Бен Смит так ужасно устал, когда возвращался домой? 2. Почему июнь лучезарно улыбался? 3. Какую мечту осуществил июнь? 4. Какова была идея Пенни провести этот вечер? 5. Почему Бен завидовал своей дочери? 6. Что вы думаете об отношении Бена к июню? 7. Что можно сказать о погоде? 8. Почему Бену пришлось сойти с автобуса? 9. Как случилось, что Бен мимо театра? 10. Почему человек у двери не впустил Бена? 11. Кто ситуацию в тот момент? 12. Легко ли было Бену найти свое место? Почему? 13. Почему Бену и Джун было трудно понять сюжет пьесы? 14. Почему Бен решил поехать на обратном пути? 15. Почему путешествие оказалось довольно дорогим? 16. Что поразило Бена, когда он говорил со своей дочерью о телевизора?

0,0(0 оценок)
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота