H. My name's Hee 2 Answer the questions.
1. Q: Is there a skating rink in the park?
A: (yes) Yes, there is
2. Q: How old is Barry?
A: (12 1 not 13)
3. Q: When's your birthday?
A: (December / not May)
14
4. Q: Is there a gym in your school?
A: (no)
5. Q: Are you in Mrs. Giavatto's history class?
A: (no / Mr. Valli)
6. Q: Who are they?
A: (not my teachers / my parents)
In my composition I would like to tell you about myself and my amicable family. First of all I want to tell you about myself a little. My name is Madina. My surname is Olimova. I am eleven. I like to sing songs, dance, read adventure, fascinating and fantasy books. I study at school №3 in the fifth form. I would like to say that I am a good student. I like my school very much. At our school we study a lot of interesting, useful, necessary and important subjects in our live such as: Maths, Literature, History, P.E, I.T and many others. I learn two foreign languages: English and German. Particularly I likean English language. At the lessons we speak English, learn easy poems and songs by heart, ask and answer the questions, read and translate stories and articles connected with lives and traditions of our contemporaries in English-speaking countries from English into Russian. We know much new and entertaining information at these lessons. My teacher explains well and we understand her excellently. She is kind, clever and cheerful. She can interest us and make our lessons more colourful. At my school there are some kinds of circles and we attend them with pleasure. Also I go to the musical school and play the piano. I have got a dream to become a teacher at the musical school.
And now I would like to tell you about my amicable family. My family consists of my parents, two sisters and I. We live in a beautiful town Rtizhchevo. I can say that our family is not big but we love one another very much. My father`s name is Dadoshon. My mother`s name is Lola. My sistrers` names are Navbahora and Zilola. All the members of our family have their own hobbies but we don`t forget about general hobby to spend our weekends together. We like to do different things in different seasons: gather berries and mushrooms in the forest, swim, run in the morning, play volleyball, skate and ski. We are an excellent family
Очевидно, что здесь график будет основан на параболе.
Сейчас посмотрим, что будет при раскрытии модуля
\displaystyle |x-3| = \left \{ {{x-3,x>3} \atop {3-x, x<3}} \right.∣x−3∣={
3−x,x<3
x−3,x>3
Не стал рассматривать x=3x=3 , потому что он в знаменателе дроби.
При положительном раскрытии дробь равна 1, при отрицательном раскрытии дробь равна -1.
Итого имеем:
\displaystyle y=\left \{ {{x^2-6x+1+3, x>3} \atop {x^2-6x-1+3, x<3}} \right.y={
x
2
−6x−1+3,x<3
x
2
−6x+1+3,x>3
То есть \displaystyle y=\left \{ {{x^2-6x+4, x>3} \atop {x^2-6x+2, x<3}} \right.y={
x
2
−6x+2,x<3
x
2
−6x+4,x>3
Чтобы было удобно строить, выделим полный квадрат и увидим, что оба куска различаются лишь расположением по оси ОУ, а так та же парабола.
\displaystyle y=\left \{ {{x^2-6x+9-9+4=(x-3)^2-5, x>3} \atop {x^2-6x+9-9+2=(x-3)^2-7, x<3}} \right.y={
x
2
−6x+9−9+2=(x−3)
2
−7,x<3
x
2
−6x+9−9+4=(x−3)
2
−5,x>3
То есть оба куска смещены по оси ОХ на 3 единицы вправо, а смещение по ОУ зависит от самого куска: левый кусок (x<3)(x<3) смещен на 7 единиц вниз, а правый (x>3)(x>3) - на 5 единиц вниз.
Кстати, в x=3x=3 - разрыв, поэтому на графике будут две выколотые точки - слева и справа.
Сам график строится так:
Строятся полностью оба куска (довольно легко, по факту из новой точки - в 1-ом куске (3;-5), во 2-м (3;-7) строим самые параболы y=x^2y=x
2
, ну то есть мысленно представляем, что, например, точка (3;-5) является началом координат и от неё параболку шаблонную строим с заученной наизусть таблицей) и на каждом интервале остается только та часть, которая указана в системе.
Картинка 1 - два графика разным цветом
Картинка 2 - итоговый график, то есть после того, как ненужные части были убраны и был добавлен разрыв.