Hallowe'en Hallowe'en is a popular festival in many countries all over the world, and every year it to get bigger. Find out some more about the traditional festival of Hallowe'en. The origins of the name The festival of Hallowe'en has its (0) roots in Celtic and Roman traditions. Over 2,000 ago the Celts in Britain, Ireland and parts of France celebrated Samhain to (1) mark the beginning of winter. When the Romans invaded, they merged this with Feralia, their celebration of the passing of the dead. As Christianity spread, the Church tried to replace these pagan feasts with official Church holy days. One of these was November 1. It was called All Saints Day, or "All Hallows", and October 31 was known as "All Hallows' Eve", and then Hallowe'en. Hallowe'en traditions In the past there was a tradition called "souling". Poor people went around houses asking for food. In exchange, they promised to say prayers for the dead. People no longer go souling, but the habit has been transformed into a modern Hallowe'en game for children in America, who dress up as ghosts, witches and monsters and go around people's houses, asking for sweets. This game is called Trick or Treat. Witches Hallowe'en wouldn't be fun without witches. Witches have always been part of popular folklore. Shakespeare's (2) play "Macbeth" opens with three witches. A witch was someone usually woman who had special powers and had dealings with the devil. The Americar town, Salem, in the state of Massachusetts, is famous for the "witcheraft trials", which took place there in 1692. Pumpkins The pumpkin is a symbol of Hallowe'en. People empty a pumpkin, cut a face into the sic and put a candle inside. It's known as a Jack O' Lantern, from an Irish legend about a man call Jack, who made deal with the devil.
Объяснение:
Орать на всех что не знаешь англСовременный преподаватель английского языка должен обладать многими качествами, которые будут влиять на грамотное проведение занятий и их качество: • чётко сформированная программа и знакомство с учебным процессом в школах и университетах. Благодаря этому критерию постоянный процесс обучения со школьником или студентом не будет напоминать «перепрыгивание» с одной темы на другую без чёткой системы; • умение анализировать предыдущие занятия и их результат. Это делается для того, чтобы освоить язык в целом, каждого урока и класса отдельно; • умение заинтересовать ребёнка и пробудить в нём любопытство к английскому языку. Благодаря положительному психологическому климату усвоение знаний будет совершаться намного эффективнее; • требовательность к ученику, которая сочетается с гибкостью проведения занятий. Такое сочетание позволяет добиться результатов, поскольку постоянный вольный формат уроков приведёт к расслабленности ученика. При выборе преподавателя важно обратить внимание на информацию в портфолио учителя английского языка: • опыт проведения уроков для ребёнка, студента и взрослого. За счёт опыта формируется методика преподавания, направленная на конкретную цель, которую хочет достичь ученик (написание тестов по языку, контрольных); • проживание в англоязычных странах. Благодаря этому репетитор будет иметь не только опыт преподавания разговорного языка, но и сформировать «языковую интуицию» ученика, устранять ошибки; • блоги учителей английского языка: в текстовом и видеоформатах. Следя за блогами, можно понять, какой методики придерживается преподаватель и на что обращает основное внимание; Подробнее: https://buki.com.ua/ru/news/yakym-povynen-buty-vchytel-anhliyskoyi-movy/#top2
1 Kazakhstan is the largest of the Central Asian states.
2 It has borders with Russia, China, and the Central Asian countries of Kyrgyzstan, Uzbekistan, and Turkmenistan.
3 The Republic of Kazakhstan is washed by the waters of the Caspian and Aral Seas, on its territory there are many rivers and lakes.
4 The depths of the ancient Kazakh land are fabulously rich. Coal, oil, gold, titanium, lead, zinc, iron - everything can be found in Kazakh land.
5 The Kazakh land is generous, and the Kazakh people are generous and hospitable.