ХЕЕЕЛЛЛПП Task 1 (10 points).
Open the brackets using Future Simple or Present Simple. Mind the type of the sentences (positive, negative or question) and the word order.
1. What time the film (start)?
2. I (buy) you some fruit on my way back home.
3. The meeting (begin) at half past eight tomorrow.
4. You (help) me write this essay?
5. Kate (not to forgive) Peter for what he said to her.
6. I hope (travel) to Paris next year.
7. I think I (buy) the red dress.
8. Hurry up! The plane (take off) in an hour.
9. This video is funny, it (get) a lot of views.
10. After this class I (go) to a coffee shop.
Примечание:
1. Look at the sentences carefully and complete them with the right forms of the verbs in brackets. Внимательно посмотрите на предложения и дополните их правильными формами глаголов в скобках.
2. Mind the subject and the type of the sentences (positive, negative, interrogative). Обращайте внимание на место подлежащего в предложениях в зависимости от их типа (утвердительное, отрицательное, вопросительное).
3. If you are not sure what do write, revise the topic Present Simple and Future Simple. Если вы не уверены в том, как преобразовать предложения, повторите темы Present Simple и Future Simple.
4. Once you have written your answers, read through the completed sentences once again to double-check them. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте предложения еще раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
5. For this task you can get 10 points. 1 point for each correct sentence. За данное задание вы можете получить по за каждое верно написанное предложение.
Task 2 (8 points).
Match the terms (1-4) with the definitions (a-d).
1. fax machine
2. tape recorder
3. camcorder
4. word-processor
a) a kind of sophisticated typewriter using a computer
b) a machine which records and plays back sound
c) a camera which records moving pictures and sound
d) a machine which makes copies of documents and sends them down telephone lines to another place
1)
2)
3)
4)
Примечание:
1. Read the words carefully and match them with their definitions. Внимательно прочитайте слова и соотнесите их с определениями.
2. If you are not sure about the meaning of the words, revise the material of the lesson and use a dictionary to check your answers. Если вы не уверены в значении слов, вернитесь к материалу урока и воспользуйтесь словарём для проверки своих ответов.
3. For this task you can get 8 points. 2 points for each correct answer. За данное задание вы можете получить по за каждый правильный ответ.
Task 3 (10 points).
Put the verbs in brackets into the correct form to express the future.
1. I think the dinner (to be) ready very soon.
2. Looks like my hair dryer is broken. I think (to buy) a new one.
3. When (you/to graduate) the university?
4. I’m really tired. (you/to make) a cup of coffee for me?
5. The train (to have) two short stops at 9:20 and 10:40.
6. I’m busy. I (to call) you back in half an hour.
7. How old (your son/to be) when you retire?
8. What time (the exam /to finish)?
9. Tomorrow my parents (to visit) me.
10. What (you/to do) this Friday?
Примечание:
1. Look at the sentences carefully and complete them with the right forms of the verbs in brackets. Внимательно посмотрите на предложения и дополните их правильными формами глаголов в скобках.
2. Revise the material on the topic “Ways of expressing future”. Повторите материал по теме Ways of expressing future.
3. Mind the subject and the type of the sentences (positive, negative, interrogative). Обращайте внимание на место подлежащего в предложениях в зависимости от их типа (утвердительное, отрицательное, вопросительное).
4. Once you have written your answers, read through the completed sentences once again to double-check them. После того как вы напишете свои ответы, прочитайте предложения ещё раз, чтобы убедиться, что они написаны без ошибок.
5. For this task you can get 10 points. 1 point for each correct sentence. За данное задание вы можете получить по за каждое верно написанное предложение.
ответ:Рекомендую читать несколько раз перед сном, где то раз 15-20,чтобы уж наверняка, утром тоже почитать несколько раз, мне обычно
Объяснение:(сокращение текста на русском, я делала быстро, надеюсь правильно сократила:Потребовалось много спокойных и мягких убеждений, чтобы заставить мою рыдающую дочь согласиться пойти со мной к доктору, который специализируется на расстройствах пищевого поведения. Это было два года тому назад, и дорога к выздоровлению была долгой и сложной. Сара провела два месяца в больнице, прежде чем ее вес вернулся к норме, а после этого она посещала психиатра, который ей справится с истинными причинами этой проблемы. И для меня это тоже было поучительно. Я чувствовала, что очень виновата в её болезни - тем не менее, это была моя вина, и это я была плохой матерью, которая стала причиной таких сильных её беспокойств, что она начала морить себя голодом. Но мы смогли пройти через это все вместе. Теперь Сара с нетерпением ждёт поступления в университет,к её щекам вновь вернулся цвет, и она снова становится той яркой девушкой, какой была до того, как начался этот кошмар). (Перевод сокращенного текста на английский:It took a lot of calm and gentle persuasion to get my sobbing daughter to agree to go with me to a doctor who specializes in eating disorders. This was two years ago, and the road to recovery was long and difficult. Sarah spent two months in the hospital before her weight returned to normal, and after that she saw a psychiatrist who helped her deal with the true causes of the problem. It was also instructive for me. I felt that I was very much to blame for her illness - nevertheless, it was my fault, and it was I who was the bad mother who caused her so much anxiety that she began to starve herself. But we were able to get through it all together. Now Sarah is looking forward to going to University,the color has returned to her cheeks, and she is once again the bright girl she was before this nightmare began) Буду рада если