Хелп гайз
use perfect infmitives in the following sentences.
model: he was glad (to reach) the village by the sunset. - he was glad to have reached the
village by the sunset.
1. i am so sorry (to miss) this exhibition.
2. thomas is lucky (to travel) so much and (to meet) so many interesting people!
3. dennis regrets (to misunderstand) his sister then. he could have helped her.
l. it was termble of john (to fail) the last exam.
5. mr. garland is glad (to finish) this task in time.
6. it was really kind of you (to invite) us to the party last sunday.
7. it was wise of your mother (to advise) no to marry jack holland.
3. kyle seemed (to shot) three films for the last two years.
9. we are glad (to solve) this problem lately.
10. i regret (to forget) about god's invitation.
11. the winstons are lucky (to repair) their villa this year.
it's very nice of you jim (to help) your brother last week.
+3. it was so terrible (to make) so many mistakes in your test yesterday.
14. it was wise of you (not to interfere) in their problems when we saw them then.
15. kate seemed (to cook) all the possible pies in the world.
live from the gaps.
уроки фр-"Там мне ничего не пришлось выдумывать, - говорил Распутин. -Все это происходило со мной. За прототипом далеко идти не пришлось. Мне нужно было вернуть людям то добро, которое в свое время они сделали для меня".В 1973 году В. Распутин написал рассказ “Уроки французского”. В предисловии к рассказу автор написал, что в основу произведения легли события его жизни. Прототипом учительницы французского была Лидия Михайловна Молокова. В 1951 году она, молоденькая выпускница Иркутского института иностранных языков, приехала в далекую Усть-Уду. Класс ей достался отчаянный. И прогуливали, и хулиганили – всё было. Лидия Михайловна организовала драмкружок, и «разбойники» вскоре преобразились. Плохо тогда жилось, как и повсюду в послевоенные годы, впроголодь. Одеты были дети кто во что горазд: старые шапки, заношенные фуфайки, ичиги на ногах…
уроки фр-"Там мне ничего не пришлось выдумывать, - говорил Распутин. -Все это происходило со мной. За прототипом далеко идти не пришлось. Мне нужно было вернуть людям то добро, которое в свое время они сделали для меня".В 1973 году В. Распутин написал рассказ “Уроки французского”. В предисловии к рассказу автор написал, что в основу произведения легли события его жизни. Прототипом учительницы французского была Лидия Михайловна Молокова. В 1951 году она, молоденькая выпускница Иркутского института иностранных языков, приехала в далекую Усть-Уду. Класс ей достался отчаянный. И прогуливали, и хулиганили – всё было. Лидия Михайловна организовала драмкружок, и «разбойники» вскоре преобразились. Плохо тогда жилось, как и повсюду в послевоенные годы, впроголодь. Одеты были дети кто во что горазд: старые шапки, заношенные фуфайки, ичиги на ногах…